Az 1966-ban megjelent Toyota Corolla a világ legnagyobb darabszámban megjelent autómodellje mára több mint 50 milliós eladással büszkélkedhet. Az eltelt lassan csaknem hatvan esztendőben tizenkét generációt mutattak be a sikermodellből, és a kisautó tágas középkategóriássá nőtte ki magát. Erről Ön is meggyőződhet, ha április 24-29. között ellátogat a Koto Autóházba.

A 3,8 méteres első generáció mára a lépcsőshátú Sedan és kombi Touring Sports esetében majd egy méterrel növekedett meg, de a legrövidebb Hatchback többlethossza is bőven meghaladja a fél métert. Nem szóltunk még a vadonatúj Corolla Crossról, amely új csillag a népes SUV táborban.

A Toyota hibrid lett az etalon

A Toyota autóipari innovációinak egyik túlzás nélkül forradalmi eseménye a hibridizáció bemutatása volt, amely ma már minden környezettudatosságra törekvő, versenyben maradni kívánó gyár palettáján megtalálható. A márka 1997-ben jelentkezett az világ első tömeggyártású hibridjével, az első generációs Toyota Priussal a japán piacon.

A japán gyár törekvéseit olyannyira siker övezte, hogy például a vállalat magyarországi értékesítéseinek tavaly mintegy 58,2%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos modellek.

Corolla + hibrid = nagy találkozás

A Corollában a hibrid technológia 2020-ban debütált, most pedig a hajtáslánc legújabb, ötödik generációs technológiájával felvértezve hódítja meg a vásárlókat.

A jelenlegi modell dinamikus megjelenéssel, a csúcstechnológiás TNGA platform alvázával Hatchback ferdehátú, Touring Sports kombi és Sedan limuzin változatban érhető el. Az ötödik generációs hibridmotor pedig csendesebb, kompaktabb és közvetlenebb, mindezt alacsony károsanyag-kibocsátással és azonnali teljesítménnyel koronázza meg. A legújabb hibridtechnológia működését, előnyeit a következő videónkban Chilkó Szabolcs vezetéstechnikai oktató, szakújságíró segítségével mutatjuk meg.

Agilitás felső fokon

A kívül-belül megújult Corollában debütált a Toyota piacvezető, öntöltő, teljes hibrid elektromos rendszerének ötödik generációja. Ezek 1,8 és 2,0 literes hibrid változatban érhetőek el, azonban mindkét esetben a belsőégésű motor és az elektromotor jelentős módosításai fokozzák a vezetési élményt.

Az 1,8 literes rendszer összteljesítménye 140 lóerő, amely 9.2 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/h-s sebességre. A 2,0 literes rendszer esetében az összteljesítménye pedig 196 lóerőre nőtt, amellyel kb. fél másodperccel gyorsabban, 7,5 másodperc alatt gyorsulhat fel a Corolla álló helyzetből 100 km/h-ra.

Élen a biztonságban is a Corolla

Az autót olyan funkciókkal látták el, amelyek hasznos segítséget jelentenek a mindennapokban: ilyen az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, valamint a MyT alkalmazás. Ezen felül biztonsági megoldások sora került bele, mint az ütközést megelőző rendszer, a proaktív vezetési asszisztens, az adaptív sebességtartó automatika a teljes sebességtartományban, a biztonságos kiszállást segítő rendszer és a vészmegállító rendszer.

NÉZZE MEG COROLLA KÉSZLETAJÁNLATUNKAT!

Shares
Share This