BLOG

Toyota Mirai: nulla emissziós autózás

Előre a jövőbe, röviden így jellemezhetnénk a Toyota Mirai koncepcióját. A második generációs szedánt innovatív üzemanyagcellás hajtás repíti előre több mint 650 kilométeren át, miközben a a kipufogóból semmilyen káros anyag nem távozik.

Áramvonalas, dinamikus sziluettjével az új Toyota Mirai kitűnik a többi autó közül. Formás dizájnja hűen tükrözi az innovatív technológiát, utastere magas minőséget, kényelmet sugall.

Új kor hírnöke

A Mirai korszerűsített hidrogénhajtása egy új kor hírnöke; egy olyan korszaké, ami a nulla károsanyag-kibocsátásról, a hatékonyságról, a teljesítményről és a jövőről szól.

A Toyota nemcsak a hibrid rendszerek, hanem az üzemanyagcellás megoldások úttörője is az elmúlt években. A hidrogénnel működtetett Mirai már 2014 óta bizonyítja , hogy a tisztán elektromos hajtás mellett is létezik alternatíva.

Hogy mennyire hatékony technológiáról van szó, mi sem bizonyítja jobban, mintsem A CleverShuttle nevű fuvarmegosztó startup több mint 2 millió kilométert tett meg károsanyag-kibocsátás nélkül Németországban a Toyota Miraival.

Most pedig Kaposvárra is megérkezik a még fejlettebb, megjelenésében sokat változott második generáció.

A legfontosabb változás az elődhöz képest, hogy az új Mirai alatt már a GA-L moduláris platform található meg, aminek köszönhetően most már az első helyett a hátsó tengely kapja a hajtást.

Az akkumulátorok is most már lítium-ionosak az eddig használt nikkel-fémhidrid helyett, így nagyobb teljesítmény mellett fizikailag kisebb és könnyebb az energiatároló egység.

A 184 lóerős villanymotor természetesen továbbra is a hidrogén üzemanyagcellákból kapja az energiát, amit “üzemanyaggal” a három, T alakban elhelyezett nagynyomású hidrogéntartály lát el.

650 kilométer egy töltéssel

Ezek tárolókapacitása 5,6 kilogramm hidrogén, amivel az új Mirai 650 kilométert tud megtenni, az újratöltés pedig kevesebb mint 5 percet vesz igénybe.

Az autó háromféle felszereltségi szinttel lesz elérhető, de már a legolcsóbb Mid felszereltség is igen gazdag, hiszen alapáron 19 colos könnyűfém kereteket, 12,3 colos infotainment kijelzőt, bi-LED fényszórót, kulcs nélküli bejutást és indítást, illetve kétzónás digitklímát kapunk.

A High felszereltség ezt fejeli még meg szintetikus bőr kárpittal, 360 fokos kamera rendszerrel, aktív, oldalirányba is figyelő baleset-megelőzővel és nyolc árnyalatot megjeleníteni képes hangulatvilágítással.

A legmagasabb szint a High+. Ekkor már 20 colos, feketére fényezett könnyűfém felnikre, panoráma tetőre, Head-up kijelzőre, digitális középső visszapillantóra, fűthető és hűthető első-hátsó ülésekre és magától parkoló automatizmusra számíthatunk.

Eljön a hidrogén kora

A Toyota törekvése szerint a Brüsszelben alapított Fuel Cell Business csoport feladata, hogy felügyelje a vállalat hidrogén tevékenységét Európában. Ezen kívül segítsen a kielégíteni a folyamatosan növekvő érdeklődést a hidrogéncellás hajtásrendszerek iránt.

A hidrogént a jövő abszolút zöld, zéró emissziós energiahordozójának tartják, amelynek fontos szerepe a jövőben a közlekedés karbonsemlegessé tételében. Ezen kívül legalább ilyen kiemelt jelentősége lesz a zöld épületenergetikában is.

[button link=”https://toyota-koto-hasznaltauto.hu/” color=”red” newwindow=”yes”] NÉZZE MEG KÉSZLETEN LÉVŐ SZALONAUTÓINKAT >>>[/button]

Ismerje meg készletajánlatunkat!