A Lexus prémium autómárkát, a Daihatsut és a Hino busz- és teherautómárkát is jegyző Toyota február végéig több mint 20 millió hibridautót értékesített világszerte. Ez nagyságrendileg mintegy 160 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítást tett lehetővé.

 A környezettudatosságot mintegy negyed évszázada zászlajára tűző japán autógyártó nagy utat járt be.

  • Az első évben, 1997-ben világszerte alig több mint 400 Toyota hibridet adtak el.
  • Az első 1 millió hibrid eladásához 10 év kellett, tavaly pedig már egyetlen évben 2,6 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino modell talált gazdára.
  • A Toyota által eddig világszerte értékesített 20 millió hibridből 4 millió fut Európa útjain.
  • Napjainkban is a japán autógyártó jegyzi a piac legszélesebb, Európában több mint 20, világszerte pedig 40 modellből álló elektrifikált modellkínálatát.

Elképesztő mértékű CO2 kibocsátás megtakarítás

Az elmúlt 25 évben a Toyota által értékesített hibridek révén megtakarított mintegy 160 millió tonna szén-dioxid kibocsátást nehéz érzékeltetni. A New York ikonikus épületének számító Empire State Building súlyánál 440-szer, a világ legmagasabb épülete, a dubai Burj Khalifa súlyánál pedig 340-szer nagyobb ez az adat.

Ha a világ globális CO2-kibocsátásával vetjük össze, akkor az elmúlt 25 évre vetítve 0,02%-al, 2021-ben pedig 0,05%-al csökkentették a globális emissziót az utakon lévő Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino részben vagy teljesen elektromos autók.

Ez az arány pedig a jövőben folyamatosan nő majd.

A Toyota ugyanis Európában és Magyarországon már most közel 70%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesít, a Lexus esetében pedig ez az arány 99%.

Folyamatosan növekvő dinamikájú zöldülés

A Toyota globális kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtással.

Sőt, ezek számát a mostani valamivel több mint 40-ről három év alatt több, mint 70-re szándékozik emelni globális modellportfóliójában.

A világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiájával érkező új modellek mellett 2030-ig 30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus is bemutatkozik majd. Ezekből addigra éves szinten 3,5 millió darab (ebből 1 millió Lexus) talál majd gazdára.

2030-ra a Lexus európai, kínai és észak-amerikai értékesítéseinek 100%-át teszik majd ki az akkumulátoros elektromos modellek, 2035-re pedig a gyártási tevékenység is karbonsemleges lesz.

Ezzel párhozamosan a következő években a vállalat kínálatában folyamatosan érkeznek majd az ugyancsak zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek.

Shares
Share This