A Toyota-csoport 2022-ben világszerte 10.483.024 új autót értékesített. Ezzel a harmadik egymást követő évben lett a világ legnagyobb autógyártója. A márka sikerének záloga a vállalat Beyond Zero stratégiájának keretében meghirdetett multi-technológiás megközelítés.

A Toyota-csoport 2022-ben összesen 8.941.597 Toyotát, 625.364 Lexust, 766.091 Daihatsut és 149.972 Hino modellt értékesített világszerte. Az összesen 10.483.024 eladott jármű a teljes értékesítése tekintetében 0,1%-os csökkenést, azaz gyakorlatilag szinten tartást jelent a 2021-es évhez képest.

Eközben a globális személyautó- és kishaszongépjármű piaci részesedése 3,9%-al, 77,58 millióra csökkent.

Az autóipart továbbra is komoly kihívások elé állítja a félvezető és chiphiány. Ezt tovább súlyosbítják a részben vagy teljesen elektromos autók iránti megnövekedett kereslet miatt fellépő szállítási nehézségek, valamint az akkumulátorgyártáshoz szükséges ritkafémek áremelkedései.

A kihívásokat a Toyota saját gyártókapacitásai és lekötött hosszútávú megrendelései révén a legtöbb versenytársához képest nagyobb sikerrel kezeli. Az orosz-ukrán háború hatásait a Toyota sem kerülhette el. A legnagyobb érvágást kétségkívül az oroszországi értékesítési és gyártási tevékenység beszüntetése jelentette.

A Beyond Zero stratégia sikere

A Toyota többtechnológiás Beyond Zero stratégiája felismeri az akkumulátoros hajtású járművek és a hidrogénes járművek egymást kiegészítő szerepét a zéró emissziós mobilitásban.

A vállalat szerint jobb, ha az akkumulátoros elektromos, a plug-in hibrid elektromos és a hibrid elektromos autók kombinációjának segítségével csökkentjük a CO2-kibocsátást a következő 10-15 évben.

Ennek jegyében a Toyota és a Lexus jegyzi a világ legszélesebb, már most több mint 40 modellből álló részben vagy teljesen elektromos modellportfólióját. Ebben helyet kapnak a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és leghatékonyabb plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos modelljei is.

A Toyota és a Lexus az elmúlt negyed évszázadban több mint 22 millió részben vagy teljesen elektromos autót értékesített. A Toyota Motor Company globális értékesítéseiből 2022-ben 28,5%-ot tettek ki ezek a modellek.

Európában második, Magyarországon első a Toyota

A Toyota Motor Europe 2022-ben 1.080.975 új autót értékesített, ezzel 7,3%-os rekord piaci részesedést elérve a második helyen végzett az európai piacon.

Lexus RX

A japán gyár Magyarországon a Toyota 2022-ben történetében először a teljes, a kivonásokat is magába foglaló piacon is megszerezte az elsőséget a magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű piacon. A Toyota magyarországi értékesítéseinek tavaly mintegy 58,2%-át és a Lexus itteni eladásainak 91%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos modellek.

NÉZZE MEG KÉSZLETEN LÉVŐ SZALONAUTÓINKAT >>>

Shares
Share This