A 306 lóerős crossover minden idők legerősebb RAV4-ese

A los angeles-i autószalonon mutatkozott be az új Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Az autó kategóriaelső teljesítményét alacsony üzemanyag-fogyasztás koronázza meg.

A Toyota új és fontos fejezetet nyitott a világelső életstílus modellje, a RAV4 történetében. A modell első, hálózatról tölthető hibrid-elektromos változata a kategória minden más járművénél erősebb, takarékosabb és tisztább üzemű.

Az ötödik generációs RAV4 csúcsmodellje tovább erősíti majd a márka hírnevét. A modell hosszú ideje Európa egyik legnépszerűbb SUV-ja. Az év eleji bemutató óta több mint 120 ezer darab kelt el belőle. Ebből több mint 105 ezer darabot rendeltek hibrid hajtással.

A Prius Plug-in Hybrid fejlesztése során szerzett tapasztalatok alapján a Toyota igazán figyelemre méltó hajtásláncot készített a RAV4 számára. A 306 DIN LE/225 kW* összteljesítményű rendszer mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órás sebességre.

Mindemellett az új modell a kategória legkedvezőbb CO2-kibocsátásával és üzemanyag-fogyasztásával büszkélkedhet. A Toyota előzetes, WLTP-szabvány szerint mért adatai alapján a CO2-emisszió kevesebb, mint 30 g/km. Ez az érték jelenleg mindegyik D-szegmensű plug-in hybrid AWD SUV emissziójánál kedvezőbb.

A standard RAV4 Hybrid változathoz képest a Toyota jelentős mértékben növelte az elektromos hajtás teljesítményét. A mérnökök kifejlesztettek egy új, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátort, és tovább tökéletesítették a hibrid rendszer teljesítményszabályozó egységét.

A 2,5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotor ugyanaz, mint amit már a RAV4 Hybrid modellből is ismerünk. Mindennek eredménye nem csupán a lendületes gyorsítás, hanem az is, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid sokkal komolyabb hatótávolságot kínál tisztán elektromos hajtással, miközben az autó benzinfogyasztása és kipufogó-emissziója nulla.

Az új RAV4 Plug-in Hybrid 2020 második felében jelenik meg.

Shares
Share This