A TOYOTA GAZOO Racing sorozatban harmadik győzelmét szerezte a Le Mans 24 órás futamon a TS050 HYBRID-del. Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley több mint 5 ezer kilométeres távot teljesítettek a kimerítő verseny során. A Toyota világszintű elnöke, a Morizo néven maga is versenyző és mesterpilóta Akio Toyoda is üdvözölte a történelmi diadalt.

A Formula 1-es múlttal bíró Sébastien és Kazuki számára ez volt sorozatban a harmadik le Mans-i diadal, ezzel csatlakoztak ahhoz a hét pilótához, akik tripláztak a futam 97 éves történelme során.

Ezen a versenyen szerepelt utoljára az 1000 lóerős, összkerékhajtású TS050 HYBRID, amely új mércét állított fel teljesítmény és üzemanyag-hatékonyság tekintetében. A 2012-es, első LMP1 hibridekhez képest 35 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó TS050 körönként mintegy 10 másodperccel gyorsabb lett.

Ez az autó érte el a valaha mért legjobb köridőt, illetve a futamon megtett legtöbb kört a sorozatban. Nem utolsósorban nevéhez négy pole pozíció és három győzelem fűződik.

Ezek az eredmények szolgáltak inspirációul a Le Mans-ban fogant hiperautó, a GR Super Sport számára. Az új gép első bemutatkozását a versenypályán, percekkel a futam rajtja előtt rendezték meg. Az egyedi kialakítású változat tett egy bemutató kört tett meg a versenyt megelőzően.

A 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del megszerzett pole pozíció után úgy tűnt, hogy Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López jó úton haladnak első győzelmük felé a pályán, amíg meg nem hibásodott a szívócsövük. Ezután 70 perces drámai csatában sikerült visszakapaszkodniuk a harmadik helyre.

A 8. rajtszámú Toyota ezt követően kényelmes előnnyel állt már az élen, miután sikerült korábban megbirkózni néhány problémával, köztük egy defekttel és egy törmeléktől sérült fékszellőztető légbeömlővel. Innen Sébastien, Kazuki és Brendon magabiztosan irányították a futam hátralevő részét, és öt körre növelték előnyüket.

“Ismét láthattuk, hogy milyen nehéz kihívás ez a verseny. Sorozatban három Le Mans-t megnyerni a TS050 HYBRID-del egy valóra vált álom. Gratulálok mindenkinek a csapatban ehhez az eredményhez. Hiányoztak ezekben az izgalmas pillanatokban a szurkolók a pálya mellől, de remélem, jövőre ismét találkozhatunk velük” – értékelt Hisatake Murata, a csapat elnöke.

A Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda is méltatta a diadalt. A le-mans-i győztesek mellett szólt arról is, hogy a versenyistálló másik csapata ugyanezen a versenyhétvégén a Rally Világbajnokság (WRC) törökországi futamán szerezte meg az első helyet.

„Nagy öröm számomra, hogy 2020-ban is győzni tudtunk a Le Mans 24 órás futamon. Emellett ugyanazon a hétvégén megnyertük a Török Rallyt is. Sajnos egyik versenyen sem lehettem jelen idén, ám a szívemben ott voltam a csapattal. Továbbra is arra törekszünk, hogy egyre jobb autókat gyártsunk, hogy pilótáink magabiztosan és sikeresen versenyezhessenek.”

A 24 órás Le Mans futam eredménye:

  1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 387 kör
  2. #1 Rebellion (Senna/Menezes/Nato) +5 kör
  3. #7 TOYOTA GAZOO Racing  +6 kör
  4. #3 Rebellion (Dumas/Berthon/Deletraz) +6 kör
  5. #22 United Autosports (Hanson/Albuquerque/di Resta) +17 kör
  6. #38 JOTA (Davidson/da Costa/Gonzalez) +17 kör

A FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC), utolsó előtti fordulójában aratott győzelemmel a TOYOTA GAZOO Racing immár világbajnok a csapatok mezőnyében. Előnyük behozhatatlan, 57 ponttal vezetnek a Rebellion Racing előtt.

A 8. rajtszámú autó legénysége által Le Mans-ban megszerzett pontoknak köszönhetően nyitott maradt a pilóták világbajnoki címéért zajló versengés, amely majd az idény utolsó futamán dől el Bahreinben, november 14-én.

 

NÉZZE MEG KÉSZLETEN LÉVŐ SZALONAUTÓINKAT >>>
Shares
Share This