Új generációs Safety Sense segíti a biztonságos közlekedést

Az új Toyota Corolla tervezésekor az egyik legfontosabb szempont a biztonság volt. A háromféle karosszériaváltozatban készült modell alapfelszereltségének része az új generációs Toyota Safety Sense biztonsági rendszer. Minden korábbinál szilárdabb karosszéria és továbbfejlesztett gyalogosvédelem gondoskodik a biztonságról.

A vadonatúj Corolla mindhárom kivitele, a Sedan, a Hatchback és a Touring Sports is alapfelszereltségként kínálja a Toyota Safety Sense rendszer legújabb kiadását. Az aktív biztonsági technológiák a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képesek megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni annak következményeit. A csomag nagyobb felbontású kamerát, valamint milliméteres hullámhosszon működő radart használ. Mindkét komponens teljesítményét továbbfejlesztették, hogy kiterjesszék az észlelési és működési tartományt.

A továbbfejlesztett ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) mostantól 10-180 km/óra közötti sebességtartományban észleli az elöl haladó járműveket, mérsékelve a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben a vezető nem reagál időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd. Akár 50 km/órával csökkenti a sebességet, vagy teljesen le is állítja a gépkocsit. A mérnökök továbbfejlesztették a PCS rendszer üzemi körülményeit, így az immár a potenciális gyalogosgázolás vagy kerékpáros ütközés veszélyét is képes felismerni.

A teljes sebességtartományban működőképes ACC rendszer segít megfelelő követési távolságot tartani. A berendezés észleli az előtte haladó járműveket és felméri azok sebességét. Ezt követően autónk sebességét úgy állítja be, hogy folyamatosan biztonságos követési távolságot tartsunk. Újdonságként intelligens adaptív sebességtartó automatika (iACC) is rendelhető, amely a teljes sebességtartományban aktív ACC rendszert a jelzőtábla-felismerő rendszerrel (RSA) kombinálja.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer 50 km/óra feletti sebességeknél segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. A továbbfejlesztett rendszer immár egyenes úton akkor is képes felismerni az út szélét, ha azt nem jelzi egyértelmű felfestés. Az ostoros mozgásra figyelmeztető funkció felismeri a jármű jellegzetes, csóváló mozgását, amely arra utal, hogy a vezető figyelmetlenül vagy fáradtan vezet.

Magas szintű vezetőtámogatást nyújt a sávkövető asszisztens (LTA), amely még tovább csökkenti a vezető terhelését. Ha a teljes sebességtartományban üzemelő adaptív sebességtartó automatika (ACC) és az LTA egyaránt aktív, akkor finom kormányrásegítéssel támogatja a vezetőt abban, hogy a sáv középvonalában tartsa az autót. Az LTA rendszer autópálya sebességektől csaknem álló helyzetig képes üzemelni, így sűrű forgalomban is segíti a vezető munkáját.

Az automatikus távolsági világítás éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol. Észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét. Majd automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét.

A jelzőtábla-felismerő mindenkor optimálisan tájékoztatja a vezetőt, még akkor is, ha véletlenül elkerülte a figyelmüket egy közúti jelzőtábla. A hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM) radarral pedig észleli a holttérben elhelyezkedő, illetve a szomszédos sávokban nagy sebességgel közeledő járműveket.

Az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles tárháza mellett a vadonatúj Toyota Corolla új szintet képvisel a passzív biztonság terén is. Az új Corolla-család karosszéria-szerkezetét úgy tervezték meg, hogy hatékonyan nyelje el az elölről, oldalról, hátulról, valamint a tetőlemez felől érkező ütéseket. Továbbá az ütközési energiát eloszlatva megakadályozza a nagyszilárdságú utascella deformálódását. Az új vázszerkezeten 60 százalékkal növelték a karosszéria merevségét.

A motorházfedél újonnan kifejlesztett „úszó sziget” belső szerkezete, valamint a szélvédő tövének ütéselnyelő szerkezete első osztályú gyalogosvédelmet kínál. A motorházfedél úszó sziget belső szerkezete az ütközés kezdetekor segít csökkenteni a tehetetlenségi gyorsulási erőket, míg a szélvédő energiaelnyelő töve a fejsérüléseket enyhíti.

Az új Corolla modellcsalád vezető és utasoldali elülső légzsákokat, vezetőoldali térdlégzsákot, első és hátsó oldallégzsákot, valamint az utastér teljes hosszában húzódó függönylégzsákot is kapott. Ismerje meg az új Corollát bővebben!

TESZTVEZETÉS KAPOSVÁRON  >>>

TESZTVEZETÉS NAGYKANIZSÁN  >>>

 

Shares
Share This