A Toyota a legértékesebb autóipari márka az Interbrand globális márkáinak márkaértékét összehasonlító tanulmánya szerint 2022-ben is. A környezettudatosság terén is élen járó japán gyár az összesített rangsorban is előrelépett, és a hatodik legértékesebb globális márka lett.

Az Interbrand tanulmánya szerint a Toyota immár nem csupán a világ legértékesebb autómárkája, de egyben a világ hatodik legértékesebb márkája is.

Jellemző adat, hogy az összesített rangsorban a Toyota előtt végző márkák mindegyike – az Apple, a Microsoft, az Amazon, a Google és a Samsung is – egyaránt techóriások.

Az Interbrand 1999 óta kutatja és elemzi a világ legértékesebb márkáit. A Best Global Brands kategóriába való bekerüléshez a márkának globálisnak kell lennie, és a bevételek legalább 30%-ának a hazai régióján kívülről kell származnia. A márkának erős jelenléttel kell rendelkeznie Ázsiában, Európában és Észak-Amerikában.

A világ legnagyobb darabszámban értékesített autómárkája 2022-ben ismét a világ legértékesebb autómárkájának is bizonyult. Az Interbrand számítása szerint a Toyota márka egy év alatt 10%-kal növelte értékét, és ma nem kevesebb, mint 59,757 milliárd dollárt ér.

Mint Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke korábban kiemelte: “a vállalat már nem csupán autóipari szereplőkkel, hanem a techszektor legnagyobb vállalataival versenyez”.

Az értéknövekedésben az értékesítési és pénzügyi eredményeken túl számos egyéb tényező is szerepet játszik. Meghatározó jelentősége van a részben vagy teljesen elektromos meghajtásoknak, a mesterséges intelligenciának, a robotikának és az ezekre épülő önvezető autózás fejlesztése területén betöltött vezető szerepnek épp úgy,  mint a Beyond Zero névre keresztelt vállalati stratégiának.

Utóbbi négy pillérre épül: az elektrifikációban megőrzött elsőség mellett szerepet kap a világ vezető autógyártójából a világ vezető mobilitási szolgáltatójává való átalakulás, a kimagasló ügyfélélmény és a társadalmi felelősségvállalás.

Mindezek együtt a Toyota által a Fuji hegy lábánál építeni kezdett okosvárosban, a Woven Cityben öltenek kézzelfoghatóan testet. A japán autógyártó a jövő abszolút zöld, önfenntartó, gondoskodó, zéró emissziós városának prototípusaként és a hidrogén alapú társadalom felé tett kiemelten fontos lépésként tekint  a beruházást.

Shares
Share This