A Lexust, a Hinot és a Daihatsut is jegyző Toyota 2021-ben 10,1%-os növekedést elérve 10.495.000 új autót értékesített világszerte. Ezzel megőrizte 2020-ban visszaszerzett világelsőségét.
A Toyota 2021-ben a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autóinak és a részben vagy teljesen elektromos kínálatának köszönhetően letarolta a globális autópiacot.
A zöld autózás szinonimájának tekintett japán autógyártó 18%-kal több új autót értékesített, mint legközelebbi versenytársa. Eladásainak 25%-át tették ki a részben vagy teljesen elektromos Toyoták és Lexusok.
A Toyota és Lexus márkák részben vagy teljesen elektromos értékesítéseinek fő csapását továbbra is az öntöltő hibrid elektromos modellek jelentették. Ezekből 2.482.000 talált tavaly gazdára. Ezt követték a plug-in hibrid elektromos modellek 112.000 darabbal, az akkumulátoros elektromos modellek 14.500 darabbal, a lágy hibrid elektromos autók 7500 darabbal és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók 6000 darabbal.
A Toyota világszintű eladásaiból 8.913.000 darabot tettek ki a Toyota modellek, ezzel a Toyota márka továbbra is messze a világ legnépszerűbb autómárkája maradt. 2021-ben ezen felül 702.000 új Lexus, 725.000 új Daihatsu és 155.000 új Hino gépjármű is gazdára talált.
„A vezető szerepet betöltő Toyota 2021-ben az iparágat egyszerre sújtó koronavírus és a félvezető illetve chip hiány ellenére 10,1%-al növelni tudta globális értékesítéseit. Európában tavaly a Toyota eladások 69%-át, és a Lexus értékesítések 96%-át képviselték az öntöltő hibrid elektromos modellek. 2021-ben a magyarországi eladások 55%-át (személyautók esetében 73%-át), a Lexus eladásoknak pedig 99%-át jelentették a hibridek. Jól láthatjuk, hogy kontinensünk kétségkívül az autóipari zöldülés motorja a Toyota” – mutatott rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
2025-re a Toyota globális kínálatában a jelenlegi 40-ről 70-re nő a részben vagy teljesen elektromos modellek, míg az autógyártó európai kínálatában eléri a 10 darabot a zéró emissziós modellek száma.
Öt éven belül a vállalat világszintű értékesítéseiben 70%-ot tesz majd ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-ot a plug-in hibrid elektromos és 10%-ot a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autók aránya.
2030-ig ezen felül a Toyota és a Lexus globálisan 30 vadonatúj akkumulátoros elektromos modellt mutat be, miközben újabb hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is érkeznek a kínálatába.