Győzelmi reményekkel áll rajthoz a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team az év második versenyén. Az új GR YARIS Rally1 versenyautó Svédországban hóval és jéggel borított utakon bizonyíthat.

10 másodpercre a győzelemtől

A TOYOTA GAZOO Racing számára a januári Monte-Carlo Rally bizonyította, hogy a WRC új, Rally1 korszakában is esélyesként kell vele számolni. A szezon nyitányán a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier – Benjamin Veillas páros alig több mint 10 másodperccel maradt le az elsőségről. Csapattársaik, Kalle Rovanperä – Finland Jonne Halttunen kettős pedig negyedik lett a hibridhajtású Toyota GR Yaris Rally1 fedélzetén.

Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen

Kalle Rovanperä lesz az, aki az összetett tabella legelőkelőbb helyéről rajtolhat Svédországban, miután az első fordulóban negyedik lett, és megnyerte a Power Stage szakaszt. Mivel Svédországban Sébastien Ogier nem áll rajthoz ebben a szezonban, Esapekka Lappi 2018 óta először állhat rajthoz újra a csapat színeiben.

Esapekka Lappi – Janne Ferm

Elfyn Evans az élmezőnyben harcolt az első fordulóban, mielőtt egy apró, de sokba kerülő hibát vétett, amely megakadályozta a jó eredmény elérésében. Mint minden fordulóban, ebben a szezonban, Takamoto Katsuta is ott lesz a versenyen egy GR YARIS Rally1 volánjánál, mint a TGR WRT Next Generation program pilótája.

Elfyn Evans – Scott Martin

Irány a zord észak

Az idei évre a Svéd Rally északabbra költözött, új otthonába, Umeåba, amely Észak-Svédország legnagyobb városa. Ez közelebb van az Északi-sarkkörhöz, mint a fővároshoz, Stockholmhoz, ami azt jelenti, hogy valószínűleg szélsőséges téli körülmények uralkodnak majd.

Hó és jég

A szakaszok mindegyike vadonatúj lesz a WRC-ben, de azok a jellemzők, amelyek a versenynaptár egyik legnépszerűbb és leglátványosabb rallyjává teszik a Svéd Rallyt, megmaradnak. Speciális szöges abroncsok téphetik az utat, hogy megfelelő tapadást biztosítsanak a hókupacokkal szegélyezett pályákon, így még nagyobb sebességet biztosítva a pilóták számára a kanyarokban.

Az autókat laza talajra készítik fel és állítják be, illetve a TOYOTA GAZOO Racing az elmúlt hetekben két tesztnappal hangolt Finnországban és Svédországban minden pilótát a megmérettetésre.

Jari-Matti Latvala csapatvezető így nyilatkozott: Bár a szerencse nem állt mellettünk a Monte-Carlo Rallyn, a GR YARIS Rally1 tanúbizonyságot tett megbízhatóságáról és gyorsaságáról, ami nagy reményekkel kecsegtet minket a svédországi versennyel kapcsolatban.”

 

Shares
Share This