A Toyota 2023-ban negyedik egymást követő évben is a világ legnagyobb autógyártója lett. Tavaly összesen 11.233.039 új Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino talált gazdára világszerte. A vállalatcsoportot alkotó 17 cég ugyanakkor szorosabb együttműködést jelentett be a jövőre nézve.
Tizennégy éve nincs népszerűbb autómárka a Toyotánál a világon
Összesen 11.233.039 darabos globális értékesítéssel zárta a 2023-as évet a Toyota-csoport. A Toyota Motor Company 9.483.137 Toyota és 824.258 Lexus, a Daihatsu Motor Company 790.441, míg a Hino Motors 135.203 új autót értékesített világszerte tavaly.
A Toyota-csoport negyedik egymást követő alkalommal bizonyult a világ legnagyobb autógyártójának, eladásait 7,2%-al növelve az előző évhez képest.
Látványos előretörés szinte minden régióban
A Toyota és Lexus márkákat jegyző Toyota Motor Company eladásainak 48% Ázsia, 25% Észak-Amerika, 11% Európa, 6% a Közel-Kelet, 5% Dél-Amerika, 3% Óceánia és 2% Afrika.
Tavaly 3.679.557 részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus talált gazdára a világon, ami 35%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A következő években ezek a számok exponenciálisan növekedhetnek majd, hiszen a Toyota 2025-től nem kínál egyetlen olyan modellt sem, amely ne lenne elérhető valamilyen részben, vagy teljesen elektromos hajtással.
Közös szemlélet és azonos értékek a csoport vállalatainál
Az összesen 17 vállalatból álló Toyota-csoport tevékenysége ugyanakkor ennél jóval komplexebb: az alapanyagok gyártásától az alkatrészek és részegységek fejlesztéséig és gyártásáig számos területet lefed.
A Toyota igazgatótanácsának elnöke, Akio Toyoda ezért a Toyota Csoport 17 vállalatának elnökeiből, igazgatótanácsának elnökeiből és vezetőiből álló hallgatóság előtt mondott beszéde során felvázolta a csoport jövőbeli irányáról alkotott elképzelését.
A rendezvény helyszíne egyébiránt szimbolikus volt, hiszen a Toyota Ipari és Technológiai Emlékmúzeumot a Toyota Csoport vállalatai közösen tartják fent.
Utat mutat a világ ipara számára
A világ legzöldebb, leginnovatívabb, és nem utolsósorban legnagyobb autógyártójának lenni egyben felelősség is, amely utat mutat az iparág többi vállalata számára. Akio Toyoda éppen ezért tartja fontosnak, hogy a 17 vállalat minden korábbinál szorosabbá váló együttműködésének alapját a közös értékek képezzék.
„A Toyota-csoport stratégiája, hogy feltaláljon új dolgokat és egyre jobb és jobb termékeket készítsen, amelyek sok embert boldoggá tesznek. Együtt fedezzük fel az utunkat a jövőbe” – fogalmazott Akio Toyoda.
A Toyota-csoport története Sakichi Toyoda 1890-es találmányával, a Toyoda kézi szövőszékkel, majd a Toyoda Shoten későbbi megalapításával kezdődött. Az 1930-as években Kiichiro Toyoda megalapította a Toyota Motor Companyt, és a Toyota Csoport fókuszát a textiliparról az autóiparra helyezte át.
A csoport 17 vállalata:
-
Toyota Industries Corporation
-
Toyota Motor Corporation
-
Aichi Steel Corporation
-
JTEKT CORPORATION
-
Toyota Auto Body Co., Ltd.
-
Toyota Tsusho Corporation
-
AISIN CORPORATION
-
DENSO Corporation
-
TOYOTA BOSHOKU CORPORATION
-
TOYOTA FUDOSAN CO., LTD.
-
TOYOTA CENTRAL R&D LABS., INC.
-
Toyota Motor East Japan, Inc.
-
Toyoda Gosei Co., Ltd.
-
Hino Motors, Ltd.
-
Daihatsu Motor Co., Ltd.
-
Toyota Housing Corporation
-
Toyota Motor Kyushu, Inc.