A világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánjának számító Toyota Camry 2019-ben, 15 év után tért vissza Európába. A kontinensen óriási várakozás övezte a legendás modellt, ez a rendkívüli piaci fogadtatásban is visszaköszönt. 2024-ben érkezik az autó új, kilencedik generációja a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos meghajtásával.

A negyedik egymást követő éve a legnagyobb autógyártónak, tizennégy éve a világ legnépszerűbb autómárkájának bizonyuló Toyota rendre 4 modellel szerepel a világ 10 legnépszerűbb autójának listáján. A Corolla, a RAV4, a Camry és a Hilux helye bebetonozottnak tűnik az autóvásárlók kedvencei között.

A mintegy négy évtizedes múltra visszatekintő Camry a Toyota egyik zászlóshajója. Debütálása óta világszerte több mint 21 millió talált belőle gazdára.

A Toyota világklasszis szedánja régóta etalonnak számít kategóriájában, a most bemutatkozó vadonatúj generáció azonban még elegánsabb, sportosabb formavilágot, „kalapácsfej” orrkialakítást és új fényszórókat kapott.

Az újratervezett utastér kifinomult, modern hangulatot és prémium érzést kínál, miközben az ötödik generációs Toyota öntöltő hibrid elektromos technológia nagyobb teljesítményt és hatékonyságot, valamint fokozott vezetési élményt biztosít.

A 2.5 literes négyhengeres motorral kombinált ötödik generációs Toyota Hybrid System (THS 5) most először kerül bele szedán karosszériába. A motor erejét két villanymotorral kombinálva ez a dinamikus elsőkerék-hajtású új hibrid rendszer az előzetes adatok szerint 230 lóerő körüli rendszerteljesítményre képes.

A Toyota mérnökei az HEV (öntöltő hibrid elektromos) rendszert alacsonyabb fordulatszámon is úgy hangolták, hogy a motor fordulatszámát csökkentve és az akkumulátor teljesítményét növelve kielégítő gyorsulást és nyomatékérzetet biztosítson.

A Camry emellett újrahangolt felfüggesztéssel rendelkezik a jobb reakciókészség és a közvetlen kezelhetőség érdekében, ami még izgalmasabbá teszi a kanyargós utakat. Az új modell megerősíti azokat a tulajdonságokat, amelyek fenntartják népszerűségét a szedán felépítést más karosszériaváltozatokkal szemben előnyben részesítő vásárlók körében.

A Toyota a formaterv és a vezetési élmény továbbfejlesztésére összpontosított anélkül, hogy a modell valódi szedán jellegét csorbítaná.

Az új multimédiás rendszerek és az új, személyre szabható digitális műszeregység könnyebb, gyorsabb csatlakoztathatóságot és reakciókat biztosítanak. Hasonlóképpen az alapfelszereltségének részét képezi a Toyota Safety Sense és a Toyota Teammate legújabb generációja, amely az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles skáláját kínálja.

Az előértékesítés Magyarországon májusban kezdődik, az első példányok pedig szeptemberben érkezhetnek meg a hazai márkakereskedésekbe.

Shares
Share This