Az új Toyota Yaris a városi kisautó
Megérkezett a márkakereskedésekbe a vadonatúj Toyota Yaris. A világ legbiztonságosabb kisautójának tervezték úgy, hogy megfeleljen a mindennapi városi élet elvárásainak. Legyen agilis, könnyen manőverezhető, hosszú úton is kényelmes, ugyanakkor rendkívül biztonságos. A Toyota mérnökei mindezt sikeresen ötvözték a Toyota városi kisautójában.
Az új Yarishoz vadonatúj padlólemezt fejlesztettek, amely minden korábbinál stílusosabb megjelenést, praktikumot, élvezetes vezethetőséget és fokozott biztonságot tesz lehetővé. A japán autógyártó fejlett vezetőtámogató rendszerekkel járult hozzá a kategóriában is egyedülálló szinthez.
A modell elsőként alkalmazta a Toyota gyár új globális architektúra (TNGA) filozófiáját a kisautók méretosztályában. 5 milliméterrel csökkentette a Yaris karosszériájának hosszúságát, ugyanakkor 50 milliméterrel megnyújtotta a tengelytávot.
Ez dinamikussá, könnyen irányíthatóvá teszi a városi forgalomban és a parkolások során, miközben a belső tér tágas és kényelmes marad. A GA-B platformnak köszönhetően a mérnökök 40 milliméterrel csökkenthették az autó magasságát, ám ez a változás nem csorbította a fejteret.
Az új lámpatestek LED-es technológiát alkalmaznak, az irányjelzők használaton kívül nappali világításként szolgálnak. A három, egymással összeköttetésben álló forrásból (központi Toyota érintőképernyő, TFT multi-információs kijelző a
műszeregységben, 10 colos head-up kijelző) származó információk egyértelműen, tisztán leolvasható formában jelennek meg a vezető előtt.
Az új Yaris egy sor további ultramodern kényelmi funkcióval is felszerelhető. Ilyen a vezeték nélküli okostelefon-töltő rendszer, a fűthető kormánykerék, vagy a vezetői környezet különleges hangulatvilágítása.
A Toyota vezető szerepet tölt be az öntöltő hibrid technológia terén; a vállalat több mint húszévnyi tapasztalatnak köszönheti szakértelmét. A becslések szerint a Toyota hibrid járművei világszerte összesen több mint 500 millió kilométert tesznek meg minden egyes nap.
A modellhez fejlesztett vadonatúj 1,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc a kiemelkedő takarékosságot továbbfejlesztett gázreakcióval kombinálja. Így az ultra alacsony fogyasztású és károsanyagkibocsátású kisautó dinamikus élményvezethetőséget kínál. A negyedik generációs Hybrid rendszert európai városokban tesztelték, Rómától Párizson át Darmstadtig.
A tesztek rávilágítottak, hogy a hajtáslánc városi forgalomban a menetidő csaknem 80 százalékát tisztán elektromos üzemben teszi meg. A Yaris üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása több mint 20 százalékkal csökkent. Ugyanakkor 15 százalékkal nőtt a rendszer teljesítménye, a kifinomultabb teljesítménykifejtés pedig magabiztos, természetes vezetési érzetet eredményez. Az új Yaris egyes piacokon 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz.
Az új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója kíván lenni, és ezzel összhangban jelentős mértékben továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági rendszereivel kategóriaelső biztonsági teljesítményt kínál.
A fejlett vezetőtámogató rendszerek között megtalálható az a teljes sebességtartományban aktív, intelligens adaptív sebességtartó automatika és sávkövető asszisztens. Ráadásul ezek a funkciók az új Yaris összes kivitelénél az alapfelszerelés részét képezik. A fejlett vezetőtámogató rendszereken túlmenően az új Yarist úgy tervezték, hogy a hamarosan bevezetendő, minden eddiginél szigorúbb, 2020-as biztonsági normák szerint is a létező legjobb utasvédelmi eredményt érje el.
YARIS HYBRID MŰSZAKI ADATOK | |
HIBRID HAJTÁSLÁNC | |
Motor | Soros háromhengeres |
Üzemanyag | 91 vagy magasabb oktánszámú ólmozatlan benzin |
Szelepvezérlés | DOHC 12 szelepes VVT-iE, VVT-i |
Teljesítmény (kW/DIN LE) | 67/91 |
Forgatónyomaték (Nm) | 120 |
Üzemanyag-ellátó rendszer | Üzemanyag-befecskendezés |
Lökettérfogat (cm3) | 1,490 |
Furat x löket (mm) | 80.5 × 97.6 |
Sűrítési arány (:1) | 14 |
Hibrid rendszer | |
Hibrid akkumulátor | Lítium-ion |
Névleges feszültség (V) | 177.6 |
Összesített teljesítmény (kW/DIN LE) | 85/116 |
Elektromotor/generátor MG2 | |
Típus | Állandó mágneses szinkronmotor |
Max. feszültség (V) | 580 |
Max. teljesítmény (kW) | 59 |
Max. forgatónyomaték (Nm) | 141 |
ERŐÁTVITEL | Elsőkerékhajtás |
Típus | Bolygóműves rendszer |
Differenciálmű áttétel (:1) | 2.834 |
TELJESÍTMÉNY | |
Végsebesség (km/óra) | 175 |
Gyors. 0 – 100 km/órára (s) | 10.5 |
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS* | |
Kombinált (WLTP) | 3.7 |
Kombinált (korr. NEDC) | 2.9 |
Üzemanyagtartály térfogata (l) | 36 |
CO₂-KIBOCSÁTÁS (g/km) (korr. NEDC)* | |
Kombinált | 64 |
CO₂-KIBOCSÁTÁS (g/km) (WLTP)* | |
Kombinált | 86 |
Fedezze fel a vadonatúj Toyota Yarist a Koto Autóházban!
[button link=”https://pdf.sites.toyota.hu/arlista_uj_yaris.pdf” color=”red” newwindow=”yes”] ÁRLISTA[/button]
[button link=”https://www.toyota.hu/new-cars/yaris/yaris-2020/ebrochure” color=”red” newwindow=”yes”] ÚJ YARIS KATALÓGUS[/button]
[button link=”https://toyota-koto-hasznaltauto.hu/” color=”red” newwindow=”yes”] NÉZZE MEG KÉSZLETEN LÉVŐ SZALONAUTÓINKAT >>>[/button]