Tovább növeli a kutatásfejlesztési forrásait a japán autógyár

A Toyota kimagasló összeget fordít éves szinten a kutatási és fejlesztési költségekre. Nem véletlen, hogy rendre a Lexus prémium autómárkát is jegyző japán autógyártó jegyzi be a legtöbb szabadalmat minden évben. A koronavírus okozta gazdasági lassulás nem befolyásolta a vállalat fejlesztési stratégiáját. A 2020 áprilisától kezdődő üzleti évben 9,565 milliárd eurót szán K+F területre, ami 10%-al nagyobb az előző évinél.

A Lexus luxusautómárkát is jegyző Toyota az elmúlt években folyamatosan növelte a fejlesztésre szánt költségvetését. A gyár ebben látja a biztosítékát annak, hogy sikerrel vegye a részben vagy teljesen elektromos meghajtások és az egyre fejlettebb önvezető technológiák térnyerésének köszönhetően átalakuló iparági környezet jelentette kihívásokat.

A Toyota K+F költségvetése két éve még éves 8,2 milliárd euró volt, ez tavaly közel 8,7 milliárd euróra nőtt.

Idén pedig közel 9,6 milliárd eurót tervez elkölteni erre a területre a vállalat.

Ezzel a Toyota a 2018/2019-es és a 2019/2020-as japán üzleti évben is árbevételének 3,5%-át és nyereségének 42,5%-át fordította fejlesztésekre. A most áprilisban elkezdődött 2020/2021-es üzleti évben ugyanakkor az autógyártó várakozásai szerint K+F költések aránya a tervezett éves bevételek 4.6%-ára és a várt éves profit 220%-ára nő majd.

Ez jól mutatja a Toyota elkötelezettségét a fejlesztések ütemének fenntartása mellett. A japán autógyártó egy olyan évben is 10%-al növeli a K+F tevékenységre fordított költségvetését, amikor nyeresége a koronavírus hatására akár 80%-al is csökkenhet.

Mindez természetesen jelzi azt is, hogy a Toyota egy esetleges rövidtávú negatív piaci hatás miatt nem változtat fejlesztés alapú stratégiai elképzelésein, amelynek a környezetbarát meghajtások és az önvezető technológiák fejlesztése jelentik a legfontosabb pilléreit.

NÉZZE MEG KÉSZLETEN LÉVŐ SZALONAUTÓINKAT >>>
Shares
Share This