100% SUV. 100% HIBRID.

Megérkezett az SUV kategóriát megteremtő, világszinten és hazánkban is a legnépszerűbb típusának számító Toyota RAV4 legújabb, ötödik generációja. A dizájnerek és a mérnökök teljesen újraálmodták a stílusteremtő modellt: a robosztus, ám rendkívül elegáns, biztonsági és kényelmi felszerelésekkel gazdagon ellátott autó a világ legfejlettebb hibrid hajtásával, vagy egy vadonatúj, 2 literes benzinmotorral vásárolható meg.

Próbálja ki a Vadonatúj Toyota RAV4-et a Koto Autóházban! 

Kérjük, foglaljon időpontot Tesztvezetési űrlapunkon!

25 évvel ezelőtt, 1994-ben mutatta be a Toyota a RAV4-et és azonnal berobbant a világpiacra, megteremtve a kompakt crossover SUV-ok kategóriáját, amely napjainkra világszerte a legdinamikusabban fejlődő szegmensnek számít az autógyártásban. Az elmúlt két évtizedben a világ harmadik legnagyobb darabszámban eladott modelljének számító RAV4 ma is a saját kategóriájának legkelendőbb modellje: 2017-ben több mint 770 ezer darabot értékesítettek belőle világszerte.

A Toyota 2019-ben a RAV4 ötödik generációjával folytatja a sikertörténetet. A vadonatúj modell még több sportosságot és használati értéket nyújt, miközben agilisabb, kényelmesebb, jobb az úttartása és kedvezőbb a fogyasztása. A vadonatúj RAV4-est úgy tervezték meg, hogy a nagyvárosi, elővárosi és valódi terepkörülmények között is egyformán megállja a helyét.

 
 
 
 
 
 
A kaland és kifinomultság vezérmotívumot követve a tervezők a kemény Toyota terepjárókból merítettek ihletet, így különösen a hűtőmaszk és az orr-rész lett atletikus és élesen rajzolt. Hasmagassága az előző generációhoz képest mintegy 1,3 centimétert nőtt, 2,69 méteres tengelytávja 30 milliméterrel hosszabb, mint a még szintén kapható jelenlegi generációs modellé. Teljes hosszúsága 4595 milliméter.

A pazar terepképességekhez, a kényelemhez és a biztonsághoz a szilárd alapokat a Toyota új globális padlólemeze (TNGA-K) adja. A hosszabb tengelytáv és az elől-hátul szélesebb nyomtáv stabilabb, magabiztosabb vezetést eredményez. Az elöl-hátul rövidebb túlnyúlások pedig terepen nyújtanak jobb manőverező képességet. Önhordó karosszériájának szerkezete 57 százalékkal merevebb, mint a kifutó modellé. Ennek köszönhetően az első McPherson és hátsó multi-link felfüggesztést úgy lehetett hangolni, hogy az autó agilisabban mozogjon, ugyanakkor kényelmesebben és csöndesebben fusson.

 

Próbálja ki a Vadonatúj Toyota RAV4-et a Koto Autóházban! 

Kérjük, foglaljon időpontot Tesztvezetési űrlapunkon!

Az új, 2 literes benzinmotornak és a hozzá kapcsolt, nyolcfokozatú Direct-Shift automatikus váltóműnek köszönhetően a 2019-es RAV4 hatalmasat lépett előre a teljesítmény és a gazdaságosság terén. Ami a hibridmodellt illeti, a benzinmotorhoz a Toyota Hibridrendszer második generációja csatlakozik, elektronikusan vezérelt, fokozatmentes automatikus váltóval (ECVT).

Az erőforrások a legalkalmasabbak arra, hogy a vadonatúj RAV4-esben megfeleljenek az agilis, ugyanakkor gazdaságos és takarékos vezetés igényeinek. Az alapmodellek elsőkerékhajtása mellett a vadonatúj RAV4 esetében kétféle összkerékhajtási rendszer közül lehet választani. A szegmensben és a Toyota palettáján egyaránt első ízben jelenik meg a négykerékhajtás dinamikus nyomatékvektor-szabályozással és hátsó hajtás lekapcsolással. 

 

A benzinmotoros változatba szerelt rendszer a nyomaték 50 százalékát képes a hátsó tengelyre küldeni, s a még jobb úttartás érdekében a hátra küldött nyomatékot a jobb és bal oldali kerék között is szabályozni tudja. Amikor nincs szükség az AWD rendszer működésére – például hosszabb autópálya szakaszokon –, a hátsó tengelylekapcsolás révén a RAV4 kevesebb üzemanyagot használva képes haladni.

A rendszerben a világ első racsnis, körmös kuplungja dolgozik, amely megakadályozza a hátsó tengelyhajtás mozgását, így jelentős mértékben csökkenti a hajtási veszteséget, és gazdaságosabbá teszi a haladást. A benzinmotorral és az AWD rendszerrel gyártott RAV4-eseken szériatartozék a Multi-Terrain Select rendszer is, amellyel a vezető maximalizálhatja a tapadást, ha sárban, homokban, sziklás talajon vagy hóban vezet. Mindezek mellett az új RAV4-ben hegymeneti elindulássegítő (HAC), az utánfutó stabilizátor (TSC), valamint  a lejtmeneti vezetéssegéd (DAC) segít.

 

Próbálja ki a Vadonatúj Toyota RAV4-et a Koto Autóházban! 

Kérjük, foglaljon időpontot Tesztvezetési űrlapunkon!

A vadonatúj modell hibrid elektromos változatában is olyan négykerékhajtási rendszert alkalmaztak a Toyota mérnökei, amelyben szükség esetén egy hátulra beépített villanymotor hajtja meg a hátsó kerekeket, a rendszer ugyanakkor a korábbi generációhoz képest 30 százalékkal nagyobb nyomatékkal képes meghajtani a hátsó kerekeket.

A kifinomultság volt a vezérelv az utastér megalkotásakor, ugyanakkor nagy hangsúlyt kapott a prémium hangulat megteremtése is. A műszerfal modern és a nélkül tartalmazza a legmodernebb multimédiás technológiát, valamint több átgondolt megoldást, anélkül, hogy túl lenne bonyolítva. Az új RAV4 utasterében a kisebb és nagyobb részletmegoldások hűen mutatják, hogy milyen nagymértékben nőtt a kényelem és a használati érték. Az ülések elöl-hátul kényelmesebbek, és jobban tartanak.

 

Hasonlóan a Toyota összes modelljéhez a RAV4-ben is kulcsfontosságú a biztonság. Az új TNGA-K padlólemez adja az alapját a 2019-es Toyota RAV4 nagyszerű ütközésvédelmének, s emellett számos szériatartozékként adott vezetéstámogató technológia kapott helyet a fedélzeten, amelyek feladata az ütközések megakadályozása vagy erejük csökkentése. A Toyota szinte minden új modelljét alapáron felszereli automatikus fékasszisztenssel.

A 2019-es RAV4 megkapta a második generációs Toyota Safety Sense (TSS 2.0) rendszert, amelyben új aktív biztonsági technológiák is bemutatkoznak. Ilyen az ütközés előtti rendszer gyalogos és kerékpáros felismeréssel (PCS + PD); az adaptív tempomat a teljes sebességtartományban (DRCC); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és kormányzási segédlet (LDA + SA); az automatikus távolságifény asszisztens (AHB); a sávkövető asszisztens (LTA); a jelzőtábla felismerő asszisztens (RSA); a holttér-figyelő rendszer (BSM) hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel (RCTA); a hátsó keresztirányú forgalom esetén vészfékezéssel (RCTB), valamint az intelligens parkolóradar (ICS).

 

A 2019-es RAV4-ben nyolc légzsák van, továbbá szériafelszerelés a tolatókamera segédvonalakkal, illetve alaptartozék a menetstabilizáló elektronika (VSC), a kipörgésgátló (TRAC), az elektronikus fékerőelosztó (EBD), a vészfékasszisztens (BA), a blokkolásgátló (ABS) és a Smart Stop technológia (SST). A rendelhető biztonsági technológiák között szerepel a panoráma tolatókamera állítható, dinamikus segédvonalakkal, egyes modellváltozatokhoz pedig kérhető a felülnézeti kamerakép is, közelségérzékelővel, 360 fokos nézettel és járdaszegély-nézettel.

Próbálja ki a Vadonatúj Toyota RAV4-et a Koto Autóházban! 

Kérjük, foglaljon időpontot Tesztvezetési űrlapunkon!

 

Shares
Share This