A teljes hazai új személyautó és kishaszongépjármű piacon a Toyota 6380 darab értékesítésével, 14,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első négy hónapját vizsgálva. Ez 41%-kal több, mint a második helyen álló márka eladásai.

A magyarországi újautó értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota tarolt a piacon az év első négy hónapjában. A japán autógyár 12,9%-kal növelte értékesítéseit és 1,4 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest. Mindezt a mindössze 2,8%-kal bővülő, tehát gyakorlatilag stagnáló új személyautó- és kishaszongépjármű piacon érte el.

A személyautók tekintetében még drámaibb a Toyota előnye

A teljes személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota 14,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen. Eladásai 67%-kal haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A kivonásokkal tisztított személyautó piacon 16,9%-os részesedéssel áll az élen a környezetbarát márka.

Erősödik a Toyota a kishaszongépjárművek piacán

Ebben a szegmensben a Toyota 964 új autó értékesítésével, 14,3%-os részesedéssel, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 16,3%-os részesedéssel a második helyen áll.

A magán és flottavásárlók körében egyaránt a Toyota az etalon

A teljes piacon a magánvásárlók körében 21,4%-os részesedéssel első, míg a flottapiacon 12%-kal második a Toyota. A hazai utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor ezeken a területeken is még egyértelműbb a Toyota dominanciája: a magánvásárlók körében 21,4%-kal, a flottvásárlók körében pedig 15%-kal áll az első helyen.

A Toyota eladásaiból az év első négy hónapjában egyébiránt mintegy 64,4%-os tettek ki a céges vásárlások, szemben a 76,3%-os piaci átlaggal.

A piaci bővülés ütemének tizenötszörösével növelte eladásait a Lexus

Míg a Toyota eladások az év első négy hónapjában a piaci bővülés üteménél hatszor nagyobb mértékben növekedtek, addig a vállalat prémium márkája, a Lexus növekedési üteme tizenötszöröse volt a piacénak.

Január és április között 43,6%-kal több új Lexus talált gazdára mint az előző év azonos időszakában.

A magyarországi újautóvásárlók márkáinkba vetett töretlen bizalmának köszönhetően a Toyota és a Lexus értékesítések elképesztő ütemben nőttek hazánkban az elmúlt időszakban. Ennek köszönhetően a világ első számú autógyártója és a világ legkedveltebb autómárkája Magyarországon is stabilan őrzi elsőségét. A következő hónapokban érkező vadonatúj Toyota és Lexus modellek biztos alapot teremtenek számunkra ahhoz, hogy a következő hónapokban még tovább erősíthessük pozíciónkat” – kommentálta a vállalat sikereit Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

Shares
Share This