A japán gyár célul tűzte ki a teljes gyártási és logisztikai tevékenység karbonsemlegessé tételét. Ebben fontos mérföldkő a világelső Toyota Global Paint Line koncepció, amely zéró széndioxid-kibocsátású fényezőműhely kialakítását teszi lehetővé.
Az olyan jól ismert technológiák innovatív kombinációjának köszönhetően, mint a hővisszanyerő és a hőszivattyú, a Toyota új szabványt hozott létre a fényezőkabinok levegőellátó rendszerei számára, amelyek immár zéró széndioxid-kibocsátással működnek.
A fényezőműhelyek munkája felelős az autógyárakból származó széndioxid-kibocsátás több mint 65 százalékáért.
A széndioxid-csökkentéstől a karbonsemlegességig
A Toyota mérnökeinek világos elképzelésük van a vállalat gyártóüzemeinek széndioxid-mentesítéséről. Miközben az energiafelhasználás és az energiapazarlás csökkentése logikus lépés, a Toyota a technológiai fejlesztés és innováció révén a karbonsemlegességre is összpontosít.
A közelmúltban a vállalat gyártásmérnöki egységei a fényező részlegből és az üzem- és környezetmérnöki csoportból bemutatták a Toyota Global Paint Line (GPL) koncepcióját.
Ez a zéró széndioxid-kibocsátású légutántöltő egység a Toyotánál mutatkozott be a világon először, és eredetileg francia üzemben állították munkába. A széndioxid-kibocsátás csökkentésében elért sikerét követően a világ többi Toyota gyártóüzeme is fontolóra veszi majd a használatát.
Hagyományos kontra innovatív fényezőkabin
A hagyományos fényezőkabin meglehetősen nagy, és a festék kézi felhordását igényli, hatékonysága is alacsonyabb. A Toyota új innovatív fényezőkabinja évente 1000 tonnával csökkenti a széndioxid-kibocsátást.
„Büszkék vagyunk arra, hogy munkatársaink kihívás elé állítják a hagyományos gondolkodást. Kaizen gondolkodásmódjuknak és kreativitásuknak köszönhetően nemcsak jelentősen csökkenthetik a környezetterhelést, hanem hozzájárulhatnak a költségcsökkentéshez is, még akkor is, ha a javasolt megoldás némileg magasabb kezdeti befektetést igényel”, mondta Marvin Cooke, a Toyota európai gyártásért felelős ügyvezető alelnöke.
Úton a zéró széndioxid-kibocsátás felé
A zéró széndioxid-kibocsátású fényezőműhely felé vezető út még korántsem teljes, mivel számos folyamatnak magas hőmérsékleti követelményei vannak. A Toyota elkötelezett amellett, hogy 2030-ra Európában elérje a karbonsemlegességet a gyártásban, öt évvel megelőzve a vállalat globális célkitűzését.