A Toyota kutatásfejlesztési tevékenységét vezető Toyota Research Institute új mesterséges intelligencia-alapú technológiája forradalmi lehetőségeket teremt a járműtervezés területén. A tervezők könnyedén integrálhatják a légellenállást, az alváz méreteit és egyéb mérnöki szempontokat munkájukba.
A Toyota Research Institute (TRI) generatív mesterséges intelligencia által támogatott technológiát mutatott be a járműtervezés segítésére. Jelenleg a tervezők kreatív alkotási folyamatuk korai lépéseként használhatják a nyilvánosan elérhető szöveg-kép generatív mesterséges intelligencia eszközöket.
Az új technikával a tervezők vázlatokat és mérnöki korlátokat adhatnak meg a folyamathoz, csökkentve a szempontok összeegyeztetéséhez szükséges munkát.
„A generatív mesterséges intelligencia eszközöket gyakran használják inspirációként a tervezők, de a technológiák általában nem tudják kezelni a tényleges autótervezés összetett mérnöki és biztonsági szempontjait. Az új megoldás ötvözi a Toyota hagyományos mérnöki erősségeit a modern generatív mesterséges intelligencia legkorszerűbb képességeivel”, mondta Avinash Balachandran, a TRI Human Interactive Driving (HID) részlegének igazgatója, akinek csapata a technológián dolgozott.
A TRI kutatói két tanulmányt adtak ki, amelyekben leírják, hogy a technika hogyan építi be a pontos mérnöki korlátokat a tervezési folyamatba.
A TRI a mesterséges intelligencia kreatív erejét hasznosítja az autótervezők és mérnökök munkafolyamatainak felerősítésére”, árulta el Charlene Wu, a TRI emberközpontú MI (HCAI) részlegének vezető igazgatója.
Az olyan korlátozások, mint a légellenállás, amely befolyásolja az üzemanyag-hatékonyságot, és az alváz méretei beépíthetők a generatív mesterséges intelligencia által támogatott folyamatba. Az eredményül kapott algoritmus lehetővé teszi a tervezők számára, hogy optimalizálják a mérnöki korlátokat.
„A légellenállás csökkentése kritikus fontosságú az elektrifikált modellek aerodinamikájának javításához, a hatótávolság maximalizálása érdekében”, tette hozzá Takero Kato, a Toyota új, dedikáltan az akkumulátoros elektromos autók fejlesztése céljából felállított egysége, a BEV Factory elnöke.