Október 30. és november 9. között Tokióban rendezik a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítást, amely a világ első számú autógyártója, a Toyota számára hazai terepnek számít, és rendre itt hangzanak el a vállalat legfontosabb, a jövőt érintő bejelentései. Idén sem lesz ez másként, ám az előzetes információk alapján úgy tűnik, hogy idén a megszokottnál is nagyobb horderejű bejelentésekkel készül a vállalat.
A Toyota globális sajtóoldalán megosztott egy csokor olyan fotót, ami sokakat gondolkodóba ejtett, és a szaksajtóban és az autórajongók körében természetesen azonnal megkezdődtek a találgatások.
Két nappal később azonban a vállalat korábbi globális elnök-vezérigazgatója és a vállalat igazgatótanácsának jelenlegi elnöke, Akio Toyoda és Simon Humphries világszintű márkaépítési igazgató bepillantást engedett a vállalat új, innovatív márkastruktúrájába és jövőképébe: a Toyota úttörő, öt márkára kiterjedő stratégiát mutat be, főszerepben a CENTURY, a LEXUS, a TOYOTA, a GR és a DAIHATSU márkákkal.
A jövőben mind az öt márka egyedi küldetést tölt majd be, amelyből elsőként vélhetően a Japán Mobilitási Kiállításon kap ízelítőt a szélesebb közönség:
◆ CENTURY: A „One of One” szellemiségének felkarolása, amely a Lexust felülmúló, ultraluxus-márka lesz.
◆ LEXUS: Élen jár fejlesztésekben a „DISCOVER / Never Imitate” program révén, és bemutatja innovációs erejét a forradalmian új, hatkerekű LS Concept révén.
◆ TOYOTA: Az ügyfélre összpontosít a „TO YOU” szellemiséggel, személyre szabott mobilitási megoldásokat biztosítva minden egyén számára, és továbbra is aktív szerepet betöltve a társadalmi felelősségvállalás számtalan területén.
◆ GR: Az örökség fenntartása a „THE SOUL LIVES ON” üzenettel, amely izgalmas teljesítményugrást ígér. Ennek manifesztálódása a jövő év elején, január 9.-11. között megrendezésre kerülő 2026-os Tokiói Autószalonra várható – a GR márkával és egyéb a motorsport és a tuning világát érintő hírekkel az elmúlt években hagyományosan ezen az eseményen jelentkezett a Toyota.
◆ DAIHATSU: A kreativitás és a közösség bajnoka az „egy nagy találmány, amelyet Daihatsu adott nekem” filozófiával, a találékonyságot és az együttműködést ünnepelve.
Ez a stratégiai lépés megszilárdítja a Toyota átfogó „All-Toyota” márkakeretét, és a megosztott előzetes fotók alapján pedig izgalmas koncepciók sorát várhatjuk a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállításon.
A hónap végén tehát érdemes minden autórajongónak Tokió felé szegeznie a pillantását, hiszen a világ legnagyobb, leginnovatívabb, legzöldebb és nem utolsó sorban legnyereségesebb autógyártója talán minden korábbinál nagyobb horderejű bejelentésekkel készül új irányt szabni az iparágnak.