Ötödik alkalommal hirdették ki a rangos „Év Magyar Autója”-díjak nyerteseit. A díjakért 21 autómárka 39 modellje volt versenyben. A megmérettetésen az új Toyota C-HR a városi autók kategóriájában lett 2024-ben a „Magyar Év Autója”. A vadonatúj Lexus RZ a zöld prémium autók kategóriájában hozta el az „Év Zöldautója” címet. A szakmai zsűri Varga Zsombort, a Toyota és Lexus kommunikációs vezetőjét választotta a 2024-es „Év Autós PR szakemberének”.
Minden évben nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri ítéli oda a legjobb és a legzöldebb autóknak járó „Év Magyar Autója” elismeréseket.
A vadonatúj Toyota C-HR az év városi autója
A Magyar Év Autója 2024 díjra hét kategóriában 22 modell volt versenyben. A zsűri a városi autók kategóriájában a C-HR-nek ítélte a 2024-es „Magyar Év Autója” címet.
A hatalmas várakozások övezte vadonatúj Toyota C-HR nem csupán dizájn tekintetében tudta felülmúlni a még a bemutatása után szinte azonnal ikonná váló elődmodellt is, hanem az elektrifikált hajtásláncok tekintetében is.
Az új generációs C-HR ugyanis a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtásai mellett a modell történetében először a világ legfejlettebb plug-in hibrid elektromos meghajtásával is elérhető.
A vadonatúj Lexus RZ az év prémium zöldautója
A hat kategóriában kiosztott „Év Zöldautója” címért idén 16 modell versenyzett. A kiírás szerint az elismerésért csak olyan modellek szállhattak ringbe, amelyeknek maximum 50 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátásuk, így itt kizárólag plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros modellek mérkőztek meg egymással.
A zöld prémium autók kategóriájában a Lexus RZ, a környezettudatos japán luxusautómárka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje vitte a prímet. A kategóriájában egyedülálló, meggyőző offroad képességekről is tanúságot tevő, high tech megoldások egész sorával hódító környezetbarát RZ méltán vívta ki a zsűri elismerését.
Varga Zsombor lett a 2024-es „Év Autós PR szakembere”
Az zsűri egyhangú döntése alapján 2024-ben a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője, Varga Zsombor lett az ’Év Autós PR szakembere’, aki közel negyed évszázada dolgozik az autóiparban, az évek alatt több szakmai elismerésben részesült. A szakember 2016-ban csatlakozott a Toyotához PR-vezetőként, ahol azóta a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs tevékenységéért felel.
Az ünnepélyes díjátadót április 11-én a Budapest Automotive Summit rendezvényen tartják a szervezők. A Budapest Automotive Summit új, egyedi hangvételű és hiteles szakmai fórum az autók értékesítésével foglalkozó közösség számára, amely nélkülözhetetlen információkkal és vezetői inspirációval látja el a szakma legjobbjait.