A Toyota GR Yaris motorja különleges, megdöbbentően erős és hatékony. Az új 1,6 literes – turbós háromhengeres – benzines erőmű 261 lóerőre képes. Az erőforrás forgatónyomatéki csúcsa 360 Nm. Ezzel a GR Yaris motorja a világ legerősebb háromhengerese. Az autó 5,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.
A GR Yaris alapvető fontosságú eleme a motor, hiszen jelentős részben ennek révén érdemli ki a GR típusjelölést. A fejlesztőgárda turbós háromhengerese igazi sokoldalú egyéniség, amely a közúton is kiválóan teljesít.
Az 1.618 köbcentis, 12 szelepes erőforrás minden szempontból megfelel a WRC Rally 2-es (korábban R5) előírásainak. A Toyota hosszadalmas egyeztetéseket folytatott a sportági vezetőkkel, hogy a szabályok háromhengeres motorok használatát is lehetővé tegyék.
“Elsősorban kis tömege és kompakt méretei miatt választottuk ezt az erőforrást. Ugyanakkor a háromhengeres építésmódból eredően a kipufogógázok lengési interferenciája sem okoz gondot, ami komoly segítséget jelent a nagy teljesítmény eléréséhez”, fogalmazott Atsunori Kumagaya vezető fejlesztő.
Ez a motor jelenleg a világ legnagyobb hengerűrtartalmú és legerősebb háromhengerese. Ugyanakkor a legkisebb és a legkönnyebb 1.6-os turbómotor is egyben. Csúcsteljesítménye 261 lóerő (192 kW) 6.500/percnél. Maximális forgatónyomatéka pedig 360 Nm 3.000 és 4.600/perc között.
A GR Yaris erőforrását az emissziót és a fogyasztást is csökkentő stop-start rendszerrel is felszerelték, így ha az autó áll, és a sebességváltója üresben van, a motorja sem forog. Az újraindulás finom és gyors, amint a vezető kinyomja a kuplungpedált.
A GR Yaris olyan könnyű, mint a B kategóriás sportos kisautók. Menetkész tömege mindössze 1.280 kilogramm, ugyanakkor teljesítménye az egy kategóriával magasabb sportgépekével is vetekszik.
Nyers karosszériája 12 százalékkal könnyebb a sorozatgyártású Yarisénál, jelentős részben ultrakönnyű építésmódjának köszönhetően. A motorháztető és az ajtók anyaga alumínium, a tető pedig szénszálas kompozit.
A fejlesztőgárda a TOYOTA GAZOO Racing munkatársainak szaktudásával is felvértezve több, közvetlenül a motorsportból származó műszaki megoldást is alkalmazott az erőforrás képességeinek maximalizálására. Ezek közé tartozik a turbó tengelyének golyóscsapágyas kialakítása, a nagy átmérőjű kipufogószelep-sor és a dugattyúk motorolajos hűtőrendszere is.
A sportmodell mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 230 km/óra (elektronikus korlátozással).
[button link=”https://toyota-koto-hasznaltauto.hu/” color=”red” newwindow=”yes”] NÉZZE MEG KÉSZLETEN LÉVŐ SZALONAUTÓINKAT >>>[/button]