A Toyota első számú célja az utasok biztonsága
A Toyota a fizikai töréstesztek mellett új modelljeinek fejlesztése során virtuális törésteszt szoftver segítségével is tökéletesíti autói biztonságát. Ennek segítségével azt is szimulálni tudják a szakemberek, hogyan hatnak a potenciális ütközések az emberi szervezetre.
A nemrég használatba állított 6. generációs változat hasznos segítséget jelent a jövőbeli autók – köztük az önvezető járművek – ütközésbiztonsági technológiáinak fejlesztésében. A vállalat számára stratégiai kérdés az aktív és passzív biztonsági rendszereinek folyamatos fejlesztése. A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott, a mesterséges intelligencia és a robotika területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota immár 20 éve fejleszti a THUMS szoftvert, amely lehetővé teszi annak részletes elemzését, hogy milyen sérüléseket okoz a járművek ütközése az emberi testben.
Az új szoftverbe már a belső szervek és az izmok modellezését is beleépítették. A program, amely számos testhelyzet szimulálására alkalmas a feszülttől egészen az ernyedt testtartásig, a fejlesztés alatt álló önvezető autók biztonsági jellemzőinek kutatásában is hasznos segítséget jelent majd. A THUMS 6. generációja lehetővé teszi a kutatók számára, hogy nagy pontossággal elemezzék az utasok testhelyzetének változását a becsapódás előtti pillanatokban, valamint az ütközés során bekövetkező sérüléseket.
Mivel az önvezető technológiák fejlesztésével párhuzamosan egyre elterjedtebbé válnak az ütközésmegelőző biztonsági rendszerek, a magukat nagyobb biztonságban érző utasok a korábbinál sokkal többféle testtartásban ülnek, nem beszélve a vezetőről, aki a vezetéssegítő rendszerekre számítva jóval nyugodtabban, ernyedtebb izomzattal utazhat. A THUMS eszközt külső partnerek is megvásárolhatják: a szoftvert a Toyota mellett már eddig is használták más autógyártók, alkatrészgyártók, egyetemek, valamint kutatóintézetek.
A Toyota számára évtizedek óta stratégia kérdés az autók vezetőinek és utasainak biztonsága. A japán autógyár már a hatvanas évek óta tökéletesíti biztonsági rendszereit. Már csaknem hatvan esztendeje épít ABS-eket autóiba, a nyolcvanas évektől először vezetőoldali, majd egyre több légzsák védi az autó utasait. A mérnökök nagy figyelmet a fordítanak az aktív és passzív biztonsági berendezések, eszközök folyamatos fejlesztésére. 2015 óta a Toyota minden személyautóját – még a legkisebb modelljeit is – felszereli a Toyota Safety Sense fejlett technológiájával, amelynek innovatív aktív biztonsági rendszerei minimumra csökkentik az ütközés veszélyét.
A preventív biztonság és az önvezető technológiák kidolgozása mellett a Toyota a jövőben is komoly kutatásfejlesztési tevékenységet végez egyebek mellett a THUMS alkalmazásával, hogy olyan technológiákat alkosson, amelyek megvédik az utasokat egy esetleges ütközés során.