A vadonatúj Toyota Land Cruiser a modell klasszikus értékeire – a minőségre, a tartósságra és a megbízhatóságra – összpontosít. Arra tervezték, hogy az autó a legnehezebb körülményekkel is megbirkózzon.
Túl a 11 millión
A Land Cruiser 72 éve született, 1951. augusztus 1-jén, „Toyota BJ” néven. Nem sokkal ezután már letette névjegyét azzal, hogy az elsőként jutott fel a Fuji-hegyen lévő hatodik állomásig.
Azóta Land Cruiserből világszerte több mint 11,3 millió példányban talált gazdára.
A terepjáró ikon legújabb generációját stílusosan a szamurájok hazájában, Japánban mutatták be. Nem véletlen a párhuzam, a karosszéria olyan éles, mint egy igazi szamurájkard. A klasszikus forma erős, robusztus külsőben ölt testet, míg a belseje telis-tele van a Toyota hagyományosan innovatív, ugyanakkor funkcionalitásra törekvő megoldásaival.
Az új alvázas GA-F platform adja az alapját a karosszéria és a váz jelentősen megnövekedett merevségének, javítva a reakciókat, a vezetési élményt és a kezelhetőséget. A Toyota szándéka változatlan: olyan járművet biztosítson a vásárlóknak, amely még a legzordabb környezetben is biztonságosan elviszi őket úticéljukhoz.
Új hajtáslánc a Land Cruiserben
Az új Land Cruiser elsőként alkalmaz a modell történetében elektromos szervokormányt és új, szétkapcsolható stabilizátor rudakat. A 2,8 literes dízelmotor biztosítja az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény optimális egyensúlyát. 204 LE/150 kW maximális teljesítménnyel rendelkezik, és egy új, nyolcfokozatú Direct Shift automata sebességváltó kapcsolódik hozzá, így akár 3500 kilogrammos teher vontatására is alkalmas.
2025 elejétől pedig, a modell történetében először elérhető lesz az elektrifikált, 48 voltos lágy hibrid technológiával ellátott változat is.
Masszív külső, kényelmes belső
Teljes hossza 4920 mm, szélessége 1980 mm és magassága 1870 mm – a tengelytáv 2850 mm. A belső tér öt- vagy hétüléses konfigurációban érhető el, a kialakítása pedig egy autentikus terepjáró erejét és funkcionalitását idézi.
Erről olyan részletek is tanúskodnak, mint a vízszintesen rendezett műszerfal és a könnyű kezelhetőséget biztosító kapcsolók. A vezető körkilátása prioritást kapott, amelyet az alacsonyra húzott, vízszintes műszerfal és a mélyebb oldalablakok beépítését lehetővé tevő, alacsonyabb övvonal segít.
Az új Land Cruiser a legújabb Toyota Safety Sense rendszer előnyeit élvezi a Toyota T-Mate fejlett biztonsági funkciók és technológiák átfogó csomagjának részeként, amely csökkenti a vezetőre háruló terheket.