Egy új, merész járművet mutatott be 1994-ben a genfi autószalonon a Toyota. A kompakt SUV kategóriát megteremtő RAV4 jött, látott és győzött. A kompakt kisméretű terepjáróból mára középkategóriás stílusikon lett, amelyből összesen 14 millió kelt el világszerte. Európában az elmúlt években a modell robbantott a hibrid-piacon, 91 százalékban már ilyen hajtáslánccal keresik a vásárlók.

A RAV4 sikerének titka a folyamatos változáshoz való alkalmazkodásban rejlik. A Toyota a modell összes generációjában ötvözte a megjelenést a praktikummal, a megbízható technológiával, mindezt hatványozta a márka innovatív megoldásaival, köztük a hibrid és a plug-in hibrid hajtásláncaival.

A RAV4 azzal, hogy hű maradt eredeti filozófiájához, 30 év alatt az autóipar ikonjává és értékesítési sikertörténetévé vált. 2018-ban és 2019-ben ez a modell volt a legkelendőbb SUV világszerte, és 2023 végére elérte a 14 milliós eladási mérföldkövet.

Ebből több mint 2,5 milliót Európában adtak el.

A hibrid elektromos vagy plug-in hibrid hajtásláncok jelenleg az új RAV4 eladások 91%-át teszik ki a kontinensen.

Első generáció, 1994-2000

A Toyota tervezői merész, szórakoztató új külsőt alkottak az eredeti RAV4-nek, szakítva a konvenciókkal, szemet gyönyörködtető íveket és egyedi vonalvezetést biztosítva. A hátulra szerelt pótkerék utalt a RAV4 terepjáró képességeire, de a friss, új stílus jól illeszkedett vidéki és városi környezetbe egyaránt.

Az első generációs RAV4 mindössze 3,69 méter hosszú volt, a meghajtást 129 lóerős, 2,0 literes benzinmotor biztosította, a váltó pedig állandó összkerékhajtást biztosított. 1996-ban a kínálat ötajtós, 4,1 méteres változattal bővült és az megjelent az elsőkerék-hajtás.

Második generáció, 2000-2006

Az új platform és felfüggesztés energikus, de kényelmes utazást teremtett mind közúton, mind terepen, miközben a belső kényelmet a prémium érzet fokozta. Mind a három-, mind pedig az ötajtós változat valamivel hosszabb lett. Ezekhez két benzinmotort kínáltak: egy 123 lőerős 1,8 literes és 150 lóerős 2,0 literes változatot. 2001-ben érkezet először dízelmotor egy 2,0 literes D-4D közvetlen befecskendezéses egységben.

Harmadik generáció, 2006-2012

Harmadik generáció ismét kicsivel nagyobb lett, és új, kifinomultabb megjelenést kapott. Az új RAV4 kizárólag ötajtós járművé vált, tükrözve a vásárlói preferenciák és követelmények változásait. A motorválaszték is bővült: ebből 2.0, 2.4, 2.5 és 3.5 literes benzinesekkel, valamint egy új, 2.2 literes dízelmotorral.

Negyedik generáció, 2013-2018

A negyedik generációs RAV4 szabványos tengelytávot kapott világszerte, és a jármű hossza ismét, ezúttal 23,5 centiméterrel nőtt, ami 47 százalékkal több csomagteret eredményezett elődjéhez képest. A vadonatúj felfüggesztést úgy tervezték, hogy a stabilitás feláldozása nélkül fokozza a menetkényelmet és a vezető elkötelezettségét. A fejlettebb AWD technológiát az új, intelligens Dynamic Torque Control rendszerrel vezették be két új funkcióval: kanyarvezérléssel és sportvezetési móddal.

A Toyota első hibrid kompakt SUV-ja, a hibrid elektromos változat ekkor mutatkozott be, 197 lóerős összteljesítményt kínálva E-Four elektronikus összkerékhajtással. A hibrid hajtáslánc amellett, hogy teljesítette azt a teljesítményt, amelyet Európa eddigi legerősebb RAV4-jétől elvárnak a vezetők, kategóriaelső üzemanyag-fogyasztást ért el.

Ötödik generáció, 2018-től napjainkig

Az ötödik generációt 2019 elején mutatták be Európában, egy évvel később pedig hozzásegítette a RAV4-et ahhoz, hogy elérje a 10 millió darabos globális összesített értékesítési mérföldkövet. Az erőteljes stílus kifejezte azokat a robusztus és hatékony tulajdonságokat, amelyek meghatározták a világ legkelendőbb SUV-ját, és a szórakozás és a kaland érzését.

Ez volt az első SUV, amely Toyota New Global Architecture platformra épült. Nyugat-Európában teljesen hibrid sorozatként alkalmazta a Toyota negyedik generációs hibrid technológiáját, valamint az új, 2,5 literes Dynamic Force hibrid motort, amely jelentős javulást hozott az erő, a reakció és a hatékonyság tekintetében.

2020-ban az ötödik generáció további műszaki innovációkat ölelt fel az első RAV4 Plug-in Hybrid bevezetésével, amely a valaha épített legerősebb és leghatékonyabb RAV4, 306 lóerős teljesítménnyel, kivételesen alacsony CO2-kibocsátással és üzemanyag-fogyasztással.

Shares
Share This