Hamarosan bemutatkozik az első elektrifikált hajtáslánccal szerelt Toyota Land Cruiser Európában: a 48 V-os hibrid rendszer kifinomultabb és kényelmesebb teljesítményt biztosít mind közúton, mind terepen.
A Toyota Land Cruiser új korszakba lép az első elektrifikált hajtásláncának bevezetésével. Az új Land Cruiser Hybrid 48V a modell legendás erősségeit – minőséget, tartósságot és megbízhatóságot ötvözi új technológiákkal és jellegzetes formákkal, amely összehozza a modern vonásokat a múltidéző részletekkel.
Az új Toyota New Global Architecture alvázas platformra építve még nagyobb erő lakozik benne a nehéz körülmények leküzdéséhez, miközben nyugodt, magabiztos viselkedést biztosít közúton.
A 48 V-os hibrid rendszer a Land Cruiser meglévő 2,8 literes motorját és nyolcfokozatú Direct Shift automata sebességváltóját ötvözi egy elektromotor-generátorral, lítium-ion hibrid akkumulátorral és egy DC-DC átalakítóval. Az elektromotor-generátort a motorblokk tetejére helyezték, így a jármű továbbra is át tud kelni alacsony sebességgel akár 700 mm mély vízben is.
A 48 V-os hibrid rendszer gyorsabb és csendesebb start-stop funkciót biztosít, kevesebb rázkódással, ami könnyebb és kényelmesebb vezetést tesz lehetővé a közúti forgalomban.
A komponensek úgy lettek kialakítva és elhelyezve, hogy ellenálljanak a zord környezeti feltételeknek, így a jármű képességei nem csorbulnak, beleértve a gázlómélységet is.
A vezető a jármű többfunkciós műszeregységén beállíthatja a start-stop rendszer működését: kiválaszthatja a NORMAL (NORMÁL) vagy a LONG (HOSSZÚ) opciót. A LONG (HOSSZÚ) opció kiválasztása esetén a motor alapjárati leállási ideje megnő, ha a légkondicionáló működik.
A jövőben az összes európai Land Cruiser modell a Hybrid 48V rendszert fogja alkalmazni, ugyanakkor jelenleg készletről még rendelhető a tisztán belsőégésű motort használó kivitel. A lágy hibrid Land Cruiser hazai rendelhetősége várhatóan idén év végén nyílik meg és akkor érkeznek a modellből az első példányok is Magyarországra.