Az idén modellfrissítéssel jelentkező, immár két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, mesterséges intelligencia alapú high tech biztonsági és vezetéstámogató/vezetésoptimalizáló rendszerekkel teletűzdelt Toyota Yaris Cross magabiztosan vezeti az európai kisméretű SUV eladásokat.
Ez a kategória számít messze a legnépszerűbbnek a kontinensen. Amint az Autonews írásából kiderül, ez az első alkalom, hogy Európa legkedveltebb kategóriája, a kisméretű SUV-ok szegmensének élén egy főként elektrifikált (a modellfrissítést követően pedig 100%-ban öntöltő hibrid elektromos) meghajtással gazdára találó áll.
A valódi slágermodell Yaris Cross ugyanakkor nem csupán ezzel írt történelmet.
Az európai ’Év Autója’ címet két alkalommal, 2000-ben és 2021-ben elhódító, 2020-ban pedig az ADAC által az ’elmúlt 20 év legmegbízhatóbb autójának’ címével kitüntetett Toyota Yaris alapjaira épülő Yaris Cross 2022-ben elhozta a Világ Városi Autója címet, 2023-ban pedig csúcsra ért, és a Yarist is megelőzve, több, mint 200.000 darabos értékesítéssel átvette Európa kedvenc Toyotájának címét.
Ötödik generációs hibridhajtás
Az idei évre, 2024-re a Toyota Yaris Cross immáron nem csupán a ’házon belüli’ versenyben tarol, de Európa legnagyobb újautó szegmensét is kétvállra fektette, pedig a modellfrissített változat első példányainak kiszállítása még csak most kezdődött.
Utóbbi legfontosabb újításai között szerepel, hogy immáron kizárólag a világ legfejlettebb, ötödik generációs környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával érhető el az autó, amelyből létezik egy kisebb, 115 és egy nagyobb, 130 lóerős kivitel.
Fókuszban a biztonság
A szegmensben egyedülálló, új szintet képviselnek emellett a Toyota Smart Connect multimédia és konnektivitási lehetőségek, a Toyota T-Mate és Toyota Safety Sense vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerek, valamint a minden korábbinál nagyobb hatékonyságot (és alacsonyabb fogyasztást/emisszót) lehetővé tévő olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók, mint a Predictive Efficient Drive, Predictive Deceleration Support és a Predictive State of Charge Control.