Érkezik az új Toyota Supra: a japán autógyár 2025 tavaszától forgalmazza Európában az ikonikus sportautó GR Supra Lightweight Evo, és a limitált szériás Supra „A90 Final Edition” modellváltozatait 3.0 literes benzinmotorral felszerelve.
A Toyota Supra 1978-ban debütált Észak-Amerikában Celica Supra néven, Japánban Celica XX néven forgalmazták. A japán piacon az 1986-ban először Supraként forgalomba kerülő modell generációs máshol a harmadik generációs Supra volt.
A sportmodellt bemutatása óta a rajongók hatalmas érdeklődése kíséri.
A jelenlegi Supra a bemutatása óta folyamatosan fejlődik: 2020-ban és 2022-ben is frissült a modell. A legújabb, részben továbbfejlesztett Supra célja, hogy még integráltabb vezetési élményt nyújtson, nemcsak a városi utcákon, hanem a kanyargós utakon és a versenypályákon is.
A sportautó fokozott fékteljesítményt kínál a biztonság érdekében, valamint merevebb karosszériát, felfüggesztést és futóművet, optimalizált hangolást és fokozott aerodinamikai teljesítményt.
Ez a különleges Supra számos továbbfejlesztett elemmel büszkélkedhet, ilyen például a megnövelt motorteljesítmény és nyomaték, a megerősített fékrendszer és a karosszéria fokozott merevsége, valamint a KW felfüggesztési rendszer – amelyek versenyautókban is helyet kapnak – és a nagy tapadású gumiabroncsok használata.
Az eredmény egy különleges, nagy teljesítményű csúcsmodell, amelyet a Supra természetes fejlődésével szinkronban optimálisan hangoltak. Bár a jelenlegi Supra gyártása a tervek szerint a Supra „A90 Final Edition” csúcsmodellel ér véget, a TGR a jövőben is folytatja a Supra csiszolását motorsport-tevékenységek révén.
Az új futómű-beállításnak megfelelően az aktív differenciálmű-vezérlést úgy optimalizálták, hogy csökkentse az alulkormányzottságot kanyarodás közben, és javítsa a kezelhetőséget. Akrapovič titán kipufogót alkalmaztak, ami erőteljes motorhangot eredményez.
|
GR Supra Lightweight Evo |
Limitált szériás |
|
Supra “A90 Final Edition” |
|||
Hosszúság |
[mm] |
4.380 |
4.380 |
Szélesség |
[mm] |
1.865 |
1.865 |
Magasság |
[mm] |
1.295 |
1.275 |
Tengelytáv |
[mm] |
2.470 |
2.470 |
Nyomtáv (elöl/hátul) |
[mm] |
1.595/1.590 |
1.595/1.585 |
Szállítható személyek száma |
2 |
2 |
|
Tömeg |
[kg] |
1.520 (6 sebességes manuális) |
1.528 |
1.530 (8 sebességes automata) |
|||
Motor |
Soros 6 hengeres |
Soros 6 hengeres |
|
Típusa |
B58B30O1 |
B58B30O1 |
|
Furat x löket |
[mm] |
82,0 x 94,6 |
82,0 x 94,6 |
Hengerűrtartalom |
[liter] |
2,997 |
2,997 |
Max. teljesítmény |
kW (LE)/ford./perc |
285 (387)/5,800 |
320 (435)/6,000 |
Max. nyomaték |
Nm (kgf・m)/ford./perc |
500 (51,0)/1.800~5.000 |
500 (51,0)/1.800~5.000 |
Sebességváltó |
6 sebességes manuális / 8 sebességes automata |
6 sebességes manuális |
|
Hajtásképlet |
Hátsókerék-hajtás |
Hátsókerék-hajtás |
|
Differenciálművek |
Első |
– |
– |
Hátsó |
Aktív differenciálmű |
Aktív differenciálmű |
|
Felfüggesztés |
Első |
MacPherson rugóstag |
MacPherson rugóstag |
Hátsó |
Multilink |
Multilink |
|
Fékek |
Első |
Brembo 18” alumínium 4 dugattyús féknyereg és 374 mm átmérőjű tárcsák |
Brembo 19” alumínium 4 dugattyús féknyereg és 395 mm átmérőjű fúrt úszó tárcsák |
Hátsó |
Úszónyereg és 345 mm átmérőjű fúrt úszó tárcsák |
Úszónyereg és 345 mm átmérőjű fúrt úszó tárcsák |
|
Kerekek |
19” kovácsolt alumínium keréktárcsák |
Elöl: 19” kovácsolt alumínium keréktárcsák |
|
Hátul: 20″ kovácsolt alumínium keréktárcsák |
|||
Gumiabroncsok (elöl/hátul) |
255/35 ZR19・275/35 ZR19 |
265/35 Z1R19・285/30 ZR20 |
|
Michelin Pilot Super Sport |
Michelin Pilot Super Sport Cup 2 |
||
Üzemanyagtartály térfogata |
[liter] |
52 |
52 |