A jövőben a környezet védelme is kihívást jelent az autóipar számára

A JATO elemzéséből kiderül: az első negyedév pénzügyi eredményei alapján az autógyártók világszerte azonos bevételt produkáltak. Az általuk elért profit ugyanakkor csökkent. A 2018. április 1-jei – 2019. március 31-i japán üzleti évben rekordprofitot elérő Toyota sikerrel vette ezt az időszakot is.

 A tanulmányban szereplő 28 autógyártó összesen 448, 6 milliárd eurós bevételt könyvelt el az év első három hónapjában. Ez 0,1 százalékkal magasabb, mint 2018 ugyanezen időszakában volt. Annak ellenére, hogy a bevétel stabil, az autógyártók együtt 4.1 százalékkal kevesebb, 20,23 millió járművet adtak el, mint 2018 első negyedévében.

Bevételek tekintetében a Toyota vitte a prímet: a vállalat az összbevétel 13,9%-át, azaz 62,35 milliárd eurót ért el. Szemben az iparági trendekkel, a Toyota összesített globális eladásai nem csökkentek: a világelső autógyártó január és március között 0,3%-al növelni tudta értékesítéseit.

Számos okra vezethető vissza az, hogy az autóipari szereplők az idei első negyedévben jellemzően a korábbinál kevesebb hasznot termeltek. A legfontosabb tényező a kínai piac lassulása, ahol 11 százalékos csökkenés volt megfigyelhető. Mindeközben Amerikában és Európában is lassult a növekedés.

A Toyota sikerének titka az innováció. A vállalat a részben vagy teljesen elektromos meghajtási láncok és az autonóm autózás felé indult el. Ezek mellé alapvető fontosságú aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiákat fejleszt. Ezen kívül élen jár a robotika és a mesterséges intelligencia fejlesztése területén.

2021-től pedig jó esély van arra, hogy a japán autógyártó nyereségesség tekintetében még inkább elszakad a többi autóipari szereplőtől: miközben a versenytársak hatalmas büntetésekre számíthatnak Európában, ha nem sikerül teljesíteniük a 95 g/km-es átlagos CO2-kibocsátásra vonatkozó előírást.

A mára Európában közel 50%-ban hibrideket értékesítő Toyota már tavaly 100 g/km-re csökkentette flottaszintű kibocsátását. Ennek fényében a japán autógyártó számára nem okoz majd különösebb nehézséget megfelelni az új környezetvédelmi normatívának.

A klímacélok globális teljesítéséhez való hozzájárulás mellett vélhetően ez is motivációként szolgált a Toyota számára, hogy versenytársai részére ingyenesen bocsásson rendelkezésre csaknem 5700 a hidrogén üzemanyagcellás elektromos és 24 ezer hibrid elektromos hajtással kapcsolatos szabadalmat. Ezzel a versenytársak ezek felhasználásával hamarabb teljesíthetik az új emissziós célokat. így több erőforrásuk marad a fejlesztésekre, amelyek révén az iparág sikerrel veheti fel a versenyt a Google, az Apple vagy az Amazon fémjelezte fin-tech szektorral.

Shares
Share This