Sébastien Ogier rekordot jelentő 10. győzelmét aratta a legendás Monte-Carlo Ralin, és ezzel együtt a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team kettős győzelmet aratott, így a négyszeres címvédő (a 2021-es, 2022-es, 2023-as és 2024-es gyártói világbajnoki cím után) maximális pontszámmal indította el 2025-ös FIA Rally Világbajnokságot. Ez a győzelem Ogier harmadik diadala volt a TGR-WRT színeiben.
A Monte Carlo Rali szokás szerint változatos, változékony körülményeket hozott a hétvége során, a francia Alpok hegyeiben a száraz aszfaltos szakaszok mellett jéggel borított részek, valamint rengeteg sár és kavics is volt az utakon.
A verseny kihívást jelentett a csapatok és a pilóták számára a 2025-re átdolgozott műszaki előírásokkal: a felső kategóriás Rally1-es autókban immár nincs hibrid rendszer, valamint most először futottak Hankook gumiabroncsokkal.
Ogier győzelme egyben a 15. győzelme a TGR-WRT színeiben, amivel egy szintre került csapattársával, Kalle Rovanperä-val és a kétszeres bajnok Carlos Sainz-zal, akik a legtöbb WRC-győzelmet szerezték a Toyota színeiben.
Evans és navigátora, Scott Martin erősen kezdték a szezont, és a vasárnapi különversenyben is az élen végeztek, így öt extra bónuszpontot szereztek. Rovanperä-t 1,1 másodperccel, Ogiert pedig 1,8 másodperccel előzték meg.
Rovanperä és Jonne Halttunen eltérő gumistratégiával az utolsó napon minden körülmények között egyenletes volt, és Ott Tänakot megelőzve az összesített negyedik helyen zártak, így 18 pontot szereztek egy kihívásokkal teli hétvégén.
Takamoto Katsuta és Sami Pajari a forduló során egyre nagyobb önbizalmat és tempót diktált. Katsuta megnyert egy szakaszt és a harmadik leggyorsabb volt a szombati napon, míg Pajari értékes tapasztalatokat gyűjtött első Monte-Carlo Rallyján a Rally1-es versenyautóval. Az utolsó napot a hatodik és hetedik helyről kezdték, de sajnos mindketten lecsúsztak az útról a vasárnapi első szakaszon.

Sébastien Ogier így nyilatkozott: „csodálatos, hogy tizedszer is megnyertem ezt a versenyt: hihetetlenül boldog és büszke vagyok emiatt. Ha egy szezonban csak egyet választhatnék, amit megnyerhetek, az mindig ez lenne. Idén egészen az utolsó szakaszig hatalmas küzdelem volt. Változó körülmények, nehéz gumidöntések és nyomás volt egészen a végéig, így örülök, hogy sikerült kézben tartanunk a dolgokat. Ez egy tökéletes évkezdet a csapat számára, szóval ennél többet nem is kívánhatnánk.”
A verseny végeredménye:
1. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1) 3 ó 19 p 06,1 mp
2. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +18,5 mp
3. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) +26,0 mp
4. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1) +54,3 mp
5. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) +59,0 mp
6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +5 p 44,2 mp
7. Josh McErlean/Eoin Treacy (Ford Puma Rally1) +10 p 15,1 mp
8. Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +10 p 26,8 mp
9. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +11 p 40,7 mp
10. Eric Camilli/Thibault de la Haye (Hyundai i20 N Rally2) +13 p 14,6 mp
Kiesett Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1)
Kiesett Sami Pajari/Marko Salminen (Toyota GR YARIS Rally1)
2025-ös FIA Rally Világbajnokság egyéni állása az 1. forduló után:
1. Sébastien Ogier 33 pont
2. Elfyn Evans 26
3. Adrien Fourmaux 20
4. Kalle Rovanperä 18
5. Ott Tänak 11
6. Thierry Neuville 9
7. Josh McErlean 6
8. Yohan Rossel 4
9. Nikolay Gryazin 2
10. Eric Camilli 1
2025-ös FIA WRC Világbajnokság gyártói állása az 1. forduló után
1. TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team 60 pont
2. Hyundai Shell Mobis World Rally Team 36
3. M-Sport Ford World Rally Team 11
Mi következik?
A Svéd Rali(február 13-16.) a szezon egyetlen teljesen téli versenye, amelyet havon és jégen rendeznek. A gumiabroncsokba épített fémszegek a tapadás érdekében belemarnak a felületbe, és az év egyik legtempósabb versenyét eredményezik.