Beköszöntött az igazi tavasz húsvét után. Az emelkedő hőmérséklettel párhuzamosan érdemes már mindenkinek lecserélnie a téli abroncsot a nyári szettre.
A gumiabroncsoknak igen fontos szerepe van a közlekedésben, hiszen amellett, hogy segítik a tapadást és továbbítják a fékerőt az útfelületre, a rázkódások csillapításában is elévülhetetlen érdemeik vannak.
A szezonális gumiabroncsokat úgy tervezték, hogy jobban teljesítsenek különböző időjárási körülmények között.
A keményebb keverékből készülő nyári abroncsok jól tapadnak a forró, száraz útburkolaton. A téli gumik ezzel szemben lágyabb anyagokból készülnek, amelyek hideg időben rugalmasak maradnak, és jobb tapadást biztosítanak havon és jégen.
Télen nyári gumival havas, jeges úton közlekedni életveszély. Fordítva nem akkora a baj, viszont ez esetben számoljunk a futófelület fokozott kopásával és a a megnövekedett üzemanyag-fogyasztással.
Ezért is fontos az abroncsok időbeni cseréje tavasszal és ősszel.
Ha minden évszakhoz más-más abroncskészletet használ, kiegyenlítheti mindkét garnitúrája elhasználódását, ezzel hosszú távon pénzt takaríthat meg.
Az egyre inkább eltűnő télnek köszönhetően a négyévszakos abroncsok is egyre népszerűbbek. Ám bármennyire is kényelmesek, és összességében olcsóbbak, mint a szezonális gumik, nem minden helyzetben teljesítenek jól. Ha Ön például dombvidéken, vagy kevésbé forgalmas helyen él, akkor inkább a szezonális gumikat ajánljuk.
A megbízható szervizekben dolgozó szakemberek figyelmeztetik a tulajdonost, ha elkopott az abroncs és újat kell vásárolni. Egy új, személyautóra tervezett guminál a profilmélység 6-12 milliméter között van. A gyártók minimálisan 3 mm-es profilmélységet javasolnak nyári gumik esetében, 4 mm-et téli gumik esetében. Ez alatt már cserélni kell őket, mert rendkívül balesetveszélyes kopott abroncsokkal közlekedni.
A Koto Autóház kerékhotel szolgáltatásáról és megvásárolható gumiabroncs kínálatáról érdeklődjön munkatársainknál.