Az új Toyota modell roadshow-ra indult

 Országos körútra indult a már rendelhető, a márkakereskedésekbe ősszel érkező vadonatúj Toyota Yaris. A roadshow keretében az ügyfeleket a kiállított modell mellett egy különleges „kiterjesztett valóság” (AR – Augmented Reality) applikáció is várja. A slágermodellnek számító jelenlegi generáció Yaris Classic néven továbbra is a kínálatban marad.

A Magyarországon is megrendelhető új Toyota Yarist úgy tervezték meg, hogy megfeleljen a mindennapi városi élet elvárásainak. Legyen agilis, könnyen manőverezhető, hosszú úton is kényelmes, ugyanakkor rendkívül biztonságos. A Toyota mérnökei mindezt sikeresen ötvözték a Toyota városi kisautójában.

Az új Yarishoz vadonatúj padlólemezt fejlesztettek, amely minden korábbinál stílusosabb megjelenést, praktikumot, élvezetes vezethetőséget és fokozott biztonságot tesz lehetővé. A japán autógyártó célja az volt, hogy Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója legyen, amelyhez a fejlett vezetőtámogató rendszerek a kategóriában egyedülálló szintje is hozzá járul.

A modell elsőként alkalmazta a japán autógyár új globális architektúra (TNGA) filozófiáját a kisautók méretosztályában. A Toyota 5 milliméterrel csökkentette a Yaris karosszériájának hosszúságát, ugyanakkor 50 milliméterrel megnyújtotta a tengelytávot.

Ez dinamikussá, könnyen irányíthatóvá teszi a városi forgalomban és a parkolások során, miközben a belső tér tágas és kényelmes marad. A GA-B platformnak köszönhetően a mérnökök 40 milliméterrel csökkenthették az autó magasságát, ám ez a változás nem csorbította a fejteret.

Az új lámpatestek LED-es technológiát alkalmaznak, az irányjelzők használaton kívül nappali világításként szolgálnak. A három, egymással összeköttetésben álló forrásból (központi Toyota érintőképernyő, TFT multi-információs kijelző a
műszeregységben, 10 colos head-up kijelző) származó információk egyértelműen, tisztán leolvasható formában jelennek meg a vezető előtt.

Az új Yaris egy sor további ultramodern kényelmi funkcióval is felszerelhető. Ilyen a vezeték nélküli okostelefon-töltő rendszer, a fűthető kormánykerék, vagy a vezetői környezet különleges hangulatvilágítása.

A Toyota vezető szerepet tölt be az öntöltő hibrid technológia terén; a vállalat több mint húszévnyi tapasztalatnak köszönheti szakértelmét. A becslések szerint a Toyota hibrid járművei világszerte összesen több mint 500 millió kilométert tesznek meg minden egyes nap.

A modellhez fejlesztett vadonatúj 1,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc a kiemelkedő takarékosságot továbbfejlesztett gázreakcióval kombinálja. Így az ultra alacsony fogyasztású és károsanyagkibocsátású kisautó dinamikus élményvezethetőséget kínál. A negyedik generációs Hybrid rendszert európai városokban tesztelték, Rómától Párizson át Darmstadtig.

A tesztek rávilágítottak, hogy a hajtáslánc városi forgalomban a menetidő csaknem 80 százalékát tisztán elektromos üzemben teszi meg. A Yaris üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása több mint 20 százalékkal csökkent. Ugyanakkor 15 százalékkal nőtt a rendszer teljesítménye, a kifinomultabb teljesítménykifejtés pedig magabiztos, természetes vezetési érzetet eredményez. Az új Yaris egyes piacokon 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz.

 Az új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója kíván lenni, és ezzel összhangban jelentős mértékben továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági rendszereivel kategóriaelső biztonsági teljesítményt kínál.

A fejlett vezetőtámogató rendszerek között megtalálható az a teljes sebességtartományban aktív, intelligens adaptív sebességtartó automatika és sávkövető asszisztens. Ráadásul ezek a funkciók az új Yaris összes kivitelénél az alapfelszerelés részét képezik. A fejlett vezetőtámogató rendszereken túlmenően az új Yarist úgy tervezték, hogy a hamarosan bevezetendő, minden eddiginél szigorúbb, 2020-as biztonsági normák szerint is a létező legjobb utasvédelmi eredményt érje el.

YARIS HYBRID MŰSZAKI ADATOK
HIBRID HAJTÁSLÁNC
MotorSoros háromhengeres
Üzemanyag91 vagy magasabb oktánszámú ólmozatlan benzin
SzelepvezérlésDOHC 12 szelepes VVT-iE, VVT-i
Teljesítmény (kW/DIN LE)67/91
Forgatónyomaték (Nm)120
Üzemanyag-ellátó rendszerÜzemanyag-befecskendezés
Lökettérfogat (cm3)1,490
Furat x löket (mm)80.5 × 97.6
Sűrítési arány (:1)14
Hibrid rendszer
Hibrid akkumulátorLítium-ion
Névleges feszültség (V)177.6
Összesített teljesítmény (kW/DIN LE)85/116
Elektromotor/generátor MG2
TípusÁllandó mágneses szinkronmotor
Max. feszültség (V)580
Max. teljesítmény (kW)59
Max. forgatónyomaték (Nm)141
ERŐÁTVITELElsőkerékhajtás
TípusBolygóműves rendszer
Differenciálmű áttétel (:1)2.834
TELJESÍTMÉNY
Végsebesség (km/óra)175
Gyors. 0 – 100 km/órára (s)10.5
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS*
Kombinált (WLTP)3.7
Kombinált (korr. NEDC)2.9
Üzemanyagtartály térfogata (l)36
CO₂-KIBOCSÁTÁS (g/km) (korr. NEDC)*
Kombinált64
CO₂-KIBOCSÁTÁS (g/km) (WLTP)*
Kombinált86

 

Shares
Share This