Első helyen végzett a Toyota 2020-ban a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. Ráadásul három modellje is felkerült a legkedveltebb új autók listájára.

A Toyota nem csak vezeti a valós eladások listáját a személyautók, a személy- és a könnyű haszongépjárművek összesített piacán, hanem a top10-ből az egyetlen, amely mindkét szektorban növelni tudta eladásait, miközben több jelentős piaci szereplő is 40 százalékot meghaladó mértékben esett vissza.

Forrás: https://www.autonavigator.hu/cikkek/itt-a-tisztitott-lista-a-toyota-volt-a-magyarok-kedvence-tavaly/

A teljes hazai új autó piacon a Toyota részesedése 9,7%, ezzel a harmadik a listán, de a kivonásokkal tisztított, tehát a valós eladásokban 12,3%-os piaci részesedéssel az első helyen végzett 2020-ban. Gyakorlatilag minden negyedik Magyarországon regisztrált új autót fél éven belül kivonnak a hazai forgalomból, így elég komoly eltérés figyelhető meg a teljes piacra vonatkozó adatokhoz képest.

A Toyota népszerűségét az is mutatja, hogy a kivonásokkal tisztított valós magyarországi piacon pedig három modellel (a Corolla az 5., a Yaris a 6., a RAV4 a 9. helyen) végzett az első 10 között.

Beszédes, hogy a teljes piacot vizsgálva a TOP 10 modell összesített eladási darabszáma mintegy 42740, amely az összes eladott autó 28%-át jelenti. Ebből 6870 darabbal 16%-ot képvisel a hetedik helyen végző Corolla és a kilencedik helyen végző Yaris. Ha azonban a valóban magyarországi forgalomban maradó autók eladásait vizsgáljuk, akkor összesített darabszáma mindössze 30755 új autó. Ebből három Toyota, az ötödik helyen végző Corolla, a hatodik helyen záró Yaris és a kilencedik helyen végző RAV4 részesedik 8437 darabbal, azaz 27%-al.

A Toyota modellek egyébiránt a szegmenseikben is remekeltek: a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon a Hilux 38,5%-os, a Yaris 25,1%-os, a Corolla 24,5%-os eredmény ért el.

A RAV4 21,9%-os szegmensrészesedéssel végzett kategóriája legkedveltebb autójaként, az Aygo 21,5%-os, a Proace Verso 17,3%-os, a Proace City Verso 16,8%-os, a C-HR 12,4%-os részesedéssel lett szegmense második legnépszerűbb modellje. A Land Cruiser pedig 15,2%-os részesedéssel végzett a harmadik helyen kategóriájában.

„Fontos visszajelzés számunkra, hogy a Toyota a TOP10 hazai autómárka közül 15,8%-os növekedést elérve nem csupán piacvezetőként zárta a 2020-as évet a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon, de modelljeink rendre kategóriájuk legkelendőbb autói között végeztek. Ez jól mutatja, hogy az együtt a piac legszélesebb, jelenleg mintegy 18, hamarosan pedig 20 modellből álló környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját kínáló, 43%-ban hibrideket értékesítő Toyota és 97%-ban hibrideket eladó Lexus mind a magánvásárlók, mind a flottaügyfelek körében töretlenül növekvő népszerűségnek örvend.” – értékelt Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

 

 

Shares
Share This