BLOG

Egyre több haszongépjárművet értékesít a Toyota

A Toyota 2024-ben hét hónap után 11.151 darabos értékesítéssel, 12,8%-os piaci részesedéssel áll az első helyen a magyarországi a teljes új személyautó és kishaszongépjármű piacon.

A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva az előbbin a Toyota 8.662 darabos eladással, 12,1%-os részesedéssel, míg utóbbin 2.489 darabos eladással, 16,6%-os részesedéssel áll a második helyen.

A kivonásokkal tisztított adatok vizsgálata itt is árnyalja a képet: a Toyota valójában mind személyautók, mind kishaszongépjárművek tekintetében a hazai vásárlók kedvence: 14,2%-os részesedést jelentő 8.555 darabos, valamint 20%-os részesedést jelentő 2.248 darabos értékesítéssel.

Jól látható tehát, hogy jóllehet a kivonások elenyésző mértékben (3%) a Toyotát is érintik, egyes versenytárs márkáknál elérik a 30-50%-ot.

A Toyota esetében az év első hét hónapjában a magyarországi értékesítések 34,8%-át tették ki a magánszemélyek részére történő, és 65,25-ot a flottaértékesítések, szemben a 27,6%-72,4%-os átlagos piaci megoszlással. Ezzel a magánvásárlók körében a Toyota a második legkelendőbb márkának bizonyult, míg a céges felhasználók körében abszolút favoritnak számít.

Áttörés a haszongépjármű piacon

A Toyota látványos sikereiben az idei évben egyértelműen meghatározó szerepe van a Toyota haszongépjármű piaci áttörésének: miközben személyautó értékesítések tekintetében mindössze 1%-al növelte értéke eladásait a tavalyi év azonos időszakához képest, addig a haszongépjárműeladások frontján 53%-al fejelte meg a tavalyi év első hét hónapjának eladásait.

E tekintetben ráadásul még bőven van tartalék a márka számára: az idei évben a Toyota Professional néven csokorba fogott haszongépjármű kínálatának valamennyi modelljének áru és személyszállító változata modellfrissítést kapott.

Megújult a Proace City, és a Proace személy- és áruszállító változta, és hamarosan frissítéssel (köztük lágy hibrid elektromos meghajtással) érkezik majd a Hilux is, ha pedig ez nem volna elég, a Proace MAX révén egy új, eddig a Toyota által le nem fedett szegmensbe is belép a márka.

A piaci bővülés üteménél gyorsabban növekszik a Lexus

A Lexus eladások 16,7%-os növekedése közel háromszorosa a prémium piac átlagos 6,4%-os bővülésének, így a négyszámjegyű eladásokat magyarországi történetében először tavaly átlépő márka már hét hónap után 817 új autó eladásánál tart, így könnyen rekordévet zárhat Magyarországon 2024-ben is.

Ismerje meg készletajánlatunkat!