A Toyota Gazoo Racing erős, hat autóból álló csapattal vág neki a közelgő Dakar Rally-nak. A japán autógyártó 2018 óta minden évben az első két hely valamelyikét szerzi meg a legendás megmérettetésen, három alkalommal aranyérmet ünnepelhettek.
A Dakaron 2019-ben, 2022-ben és 2023-ban is diadalmaskodó Toyota a 2024-es ezüstérem után, amelyet a Toyota Gazoo Racinggel szoros gyári partnerséggel működő Overdrive Racing szállította, 2025-ben visszaszerezné a legikonikusabb tereprally megmérettetés trónját.
A Toyota Gazoo Racing 2025-ben tapasztalt veteránok és feltörekvő csillagok keverékével vág neki a megmérettetésnek. A Repsollal kötött szoros partnerség a megújuló energiaforrások és a legmodernebb üzemanyag-technológiák iránti elkötelezettség jegyében született, és a Toyota multitechnológiás stratégiájának versenykörülmények közötti demonstrálását is célozza.
A 2024-es Tereprally Világbajnokságban (W2RC) elért sikerekre építve – ahol Lucas Moraes és Seth Quintero hozzájárult a Toyota győzelméhez a gyártói bajnokságban – a csapat azzal az elhatározással indul a Dakarra, hogy a W2RC diadalait továbbviszi az új évre.
A Toyota Motor Europe-ot képviselő csapatban a feltörekvő csillagok, Lucas Moraes Armand Monleon navigátorral, valamint Seth Quintero Dennis Zenz navigátorral szerepelnek.
A TGR mellett a Toyota Gazoo Racing South Africa négyautós csapatot indít: Giniel de Villiers Dirk von Zitzewitz-cel, Henk Lategan Brett Cummings navigátorral, Guy Botterill Dennis Murphyvel és Saood Variawa Francois Cazalet navigátorral. Ez a felállás a Dakar egyik legsokoldalúbb és legkiegyensúlyozottabb csapatát alkotja, amely a friss gondolkodásmódot és energiát évtizedes tapasztalattal ötvözi egyetlen egységben.
A 2025-ös Dakar Rally olyan útvonalat ígér, amely Szaúd-Arábia változatos tájait járja be, sivatagi dűnéken, sziklás ösvényeken és nagy sebességű szakaszokon keresztül a hatalmas nyílt síkságokon. A verseny ismét próbára teszi a kitartás, a navigáció és a jármű teljesítményének határait 14 kimerítő szakaszon, olyan kihívásokkal, amelyek még a legtapasztaltabb legénységeket is alaposan próbára teszik. A 2025-ös W2RC szezon 1. fordulójaként a Dakaron nyújtott erős teljesítmény kulcsfontosságú lesz a Toyota Gazoo Racing újabb sikeres bajnoki szerepléséhez.
A DKR Hilux Evo
Mind a hat páros a versenyen már bizonyított GR DKR Hilux Evo legújabb változatával fog versenyezni. Miközben hű maradt a többszörös győzelmet hozó, megbízható alapkonstrukcióhoz, a 2025-ös változat aprólékos finomításokon esett át, tovább javítva a minőséget, a tartósságot és a megbízhatóságot – a Toyota megközelítésének középpontjában álló értékeket. Ezek a fejlesztések a Toyota Kaizen filozófiájában gyökereznek, amely a folyamatos fejlesztést szolgálja, és minden egyes iteráció a korábbi sikerekre építve olyan járművet hoz létre, amely a legkeményebb terepviszonyoknak is ellenáll.
MŰSZAKI ADATOK: GR DKR HILUX EVO (2025)
Motor – V35A sorozatgyártású motor
Donor – Land Cruiser 300
Motor típusa – Ikerturbós, benzines
Szabályozás – Az FIA referenciái szerint
Teljesítmény – 264 kW @ 5.300 fordulat/perc
Nyomaték – 620 Nm
Motorvezérlés – Motec
Sebességváltó – Sadev 6 sebességes, szekvenciális váltó
Differenciálművek – Részlegesen önzáró (elöl, középen hátul)
Kuplung – Kerámia kettős tárcsa, 215 mm
Felépítés – Csőváz
Tengelytávolság – 3.140 mm
Nyomtáv – 2.025 mm
Teljes hosszúság – 4.810 mm
Teljes szélesség – 2.300 mm
Teljes magasság – 1.890 mm
Tömeg – 2.010 kg, FIA által meghatározott minimum (száraz tömeg)
Karosszéria – Toyota Hilux duplakabinos pick-up, kompozitból
Első futómű – Kettős keresztlengőkaros, 350 mm rugóúttal
Hátsó futómű – Kettős keresztlengőkaros, 350 mm rugóúttal
Kerekek – Evo Course, 17”
Gumiabroncsok – BF Goodrich, 37”
Üzemanyagtartály – FT3 biztonsági cella, 540 liter