A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team számára a chilei futam nemcsak a szezon egyik leglátványosabb versenyét, hanem egy újabb történelmi rekordot is jelentett.
Új csúcs: 103 győzelem és 30 kettős dobogó
Sébastien Ogier és navigátora, Vincent Landais káprázatos teljesítménnyel vezették győzelemre a Toyota csapatát, miközben Elfyn Evans és Scott Martin szorosan mögöttük érkeztek a célba. Ez kettős siker nemcsak a szezon egyik fénypontja, hanem a Toyota 103. győzelme az FIA Rali Világbajnokságon (WRC), amivel a japán márka immár a sorozat legsikeresebb gyártója. Ráadásul a chilei dobogó a 30. alkalom volt, amikor kettős sikert ünnepelhetett a csapat.
Ogier 200. futama és 66. győzelme
A legendás francia pilóta számára ez a hétvége különösen emlékezetes volt: 200. WRC-futamán 66. győzelmét aratta. A maximális pontszerzése (Super Sunday + Power Stage) azt is jelenti, hogy Ogier átvette a vezetést az egyéni bajnokságban három futammal a szezon vége előtt.
A Toyota előnye pedig a gyártók pontversenyében 125 pontra nőtt.
Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen balszerencsés abroncsproblémát követően is felzárkóztak, és végül a hatodik helyet hozták. Sami Pajari Rally1-es debütáló szezonjának egyik legerősebb teljesítményét mutatta: ötödikként ért célba, mindössze 4,4 másodperccel lemaradva a negyedik helyről. Takamoto Katsuta szintén villantott, amikor az utolsó napon mindössze egy tizedmásodperccel maradt le az első öt szakaszidejéről.
Solberg és a WRC2 diadal
A chilei rali nemcsak a fő kategóriáról szólt: Oliver Solberg és navigátora, Elliott Edmondson a TOYOTA GR Yaris Rally2-vel megnyerték a WRC2 bajnokságot, újabb mérföldkövet téve le a márka sikertörténetében. Az ifjú titán ezzel a kategória meghatározó alakja lett, és megmutatta, hogy a Toyota utánpótlásprogramja milyen erős alapokon áll.
Mi következik? Hét egymást követő murvás futam után a következő két futamra a csapatok visszatérnek az aszfaltra az október 16-19. között rendezendő Közép-európai Ralival, amely Németország, Csehország és Ausztria igényes útjain zajlik.