A Toyota nem csupán a magyarországi új autó értékesítések és ezzel párhuzamosan természetesen az új hibrid, valamint összesített elektrifikált értékesítések tekintetében a hazai autóvásárlók első számú választása, hanem a használt hibridek terén is a legkeresettebb márkának számít.
A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben is lefedő Használtautó.hu* adatai szerint a környezettudatos japán autógyártó 6 különböző Toyota és 2 Lexus modellel dominálja a hazánkban legnépszerűbb hibrid autók tízes toplistáját.
A hibrid autók egyre népszerűbb alternatívát jelentenek azok számára, akik még nem állnak készen arra, hogy teljesen elektromos autóra váltsanak. A vásárláshoz most a kedvező kamat- és finanszírozási környezet is ösztönző lehet az alacsonyabb benzinfogyasztás mellett.
Ez nem csupán az új autó értékesítések tekintetében hozott áttörést. Tavaly a Magyarországon eladott új autók mintegy 53%-a valamilyen részben vagy teljesen elektromos meghajtással talált gazdára, ebből 22%-ot tettek ki az öntöltő és plug-in hibridek. A tendencia azt mutatja, hogy a használt autó vásárlók körében is rohamosan növekszik a hibridek népszerűsége.
A Használtautó.hu a magyarországi autópiac vezető adásvételi oldala, ahol kereskedők és magánszemélyek aktivitásának köszönhetően napi átlag 360 ezer aktív felhasználó és átlagosan havi több mint 100 ezer aktív hirdetés található.
Ha az érdeklődők számát nézzük a Használtautó.hu elmúlt 1 éves adatai alapján, a Toyota és Lexus modelleken kívül csupán két másik márka 1-1 modellje fért fel a tízes toplistára, az első hat helyet (Toyota), valamint a nyolcadik és a kilencedik helyet (Lexus) a világ legzöldebb autógyártójának modelljei jegyzik.
A portál tanulmányából kiderül, hogy a legkeresettebb hibridek átlagára egy 4 millió forinttól egészen 23,5 millió forintig terjedő skálán mozog, a fiatalabb és idősebb használt hibridek között pedig akár 54,5%-os árbeli eltérés is látható.
„A hibrid Toyota modellek rendkívül jól tartják az árukat, megbízhatóságuk miatt sokáig használják őket a tulajdonosaik. A hibrid technológia legrégebbi fejlesztőjeként nem meglepő a széles kínálatot nyújtó márka dominanciája, de ez nem azt jelenti, hogy más márkájú hibridek ne lennének jók. Viszont mivel ezek a gyártók később dobták piacra saját modelljeiket, azok fiatalabbak és így drágábbak is, vagyis a rendkívül árérzékeny hazai piacon sokkal nehezebben találnak vevőkre.” – avat be Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.
„Márkáink dominanciája a legkeresettebb hibrid elektromos használtautók körében nem meglepő annak ismeretében, hogy a Toyota és a Lexus hosszú évek óta a globális és ezzel párhuzamosan a magyarországi autópiac zöldülésének motorja, mára pedig a magyarországi Toyota eladások mintegy 75%-át és a hazai Lexus értékésítések közel 100%-át teszi ki az elektrifikált – elsősorban öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos modellek.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.