BLOG

Az Egyesült Államok kedvenc márkája a Toyota, a kedvenc modellje pedig a RAV4

A Toyota már 2023-ban is az Egyesült Államok kedvenc autómárkája volt és a környezettudatos japán autógyártónak a bravúrt 2024-ben is sikerült megismételnie. Arra azonban talán kevesen számítottak, hogy a Toyota RAV4 a legnépszerűbb új autó a népes országban.

Amint az a Car Industry Analysis elemzéséből kiderül a Toyota RAV4 9%-os növekedéssel, 475.193 darabos értékesítéssel hosszú évek hegemóniáját megtörve 2024-ben az Egyesült Államok kedvenc modellje lett.

Az ezzel egyidőben az USA legkelendőbb autómárkájának címét is megőrző Toyota ráadásul egyedülálló módon további két modellel is szerepel a TOP10-ben: a Toyota Camry 7%-os növekedéssel, 309.875 darabbal a hatodik helyen végzett, szorosan a nyomában a hetedik helyen pedig ott volt a Corolla is, 22%-os növekedéssel, 283.098 darabbal.

A TOP30-ba egyébiránt befért még a Toyota Tacoma (15. hely, 192.813 darab) és a Toyota Tundra is (23. hely, 159.528 darab), míg a TOP40-et a gyártó prémium márkája, a Lexus favorit nagyméretű SUV-ja, az RX zárta (118.636 darab).

Az Egyesült Államokban tavaly 3%-os bővülést követően 16.09 millió új autó talált gazdára, ami ugyan messze elmarad a 2016-os 17,55 milliós rekordévtől, ám a pandémia óta a legjobb adatnak számít és magasan az európai piac eladásai felett van. 2.037.143 új autó értékesítésével, 6%-os növekedést elérve a Toyota megőrizte az USA kedvenc újautó-márkájának címét.

Az autógyártó prémium márkája, a Lexus is dinamikusan bővült az országban tavaly és 8%-os növekedést elérve 345.669 új autót értékesített.

 

 

Ismerje meg készletajánlatunkat!