A Toyota globális motorsport tevékenysége mellett a Toyota dedikált, immáron a GR márkanév alatt érkező sportautóinak fejlesztését is vezető TOYOTA GAZOO Racing (TGR) leleplezte két vadonatúj modelljét, a GR GT-t és a GR GT3-at, és most először megmutatta a nyilvánosságnak a fejlesztés alatt álló prototípusokat. A Lexus pedig az LFA koncepcióautóval viszi tovább ezt a szellemiséget.
Új GR sportmodellek
A GR GT és annak versenyautó változata, a GR GT3 zászlóshajó modellek a TGR azon filozófiáját testesítik meg, melynek lényege az egyre jobb, a motorsport által ihletett vagy egyenesen onnan érkező autók építése.
A GR GT koncepciója és fejlesztése során a cél egy közúti használatra is alkalmas versenyautó megalkotása volt. A vezetőközpontú megközelítés jegyében nemcsak a magas szintű menetdinamikát kívánták elérni, hanem azt is, hogy a pilóta minden pillanatban egységben érezze magát az autóval, és folyamatosan képes legyen együttműködni vele.
A GR GT hibrid rendszerének lelke egy új fejlesztésű, 4,0 literes V8-as, ikerturbós benzinmotor, amelyhez egy elektromotor csatlakozik. A maximális rendszerteljesítmény (célérték) legalább 650 lóerő, a maximális rendszernyomaték pedig legalább 850 Nm, amely rendkívüli menettulajdonságokat biztosít.
A fejlesztés során három kulcselemre helyezték a hangsúlyt: az alacsony súlypontra, a kis tömegre és nagy merevségre, valamint az aerodinamika tökéletesítésére.
A GR GT3 három fő jellemzőjével – az alacsony súlyponttal, a kis tömeggel és nagy merevséggel, valamint az aerodinamika folyamatos fejlesztésével – ugyanazokat az alapelveket követi, mint az alapjául szolgáló GR GT. Megfelel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) GT3-as előírásainak, amely a sorozatgyártású autókra épülő ügyfélversenyautók legmagasabb kategóriája, és célja, hogy olyan autó legyen, amit a győzelemre vágyók választanak, ugyanakkor bárki számára könnyen vezethető maradjon.
Ahogy a többi GR modellt, úgy a GR GT-t és GR GT3-at is folyamatosan finomítják, terheléses teszteket hajtanak végre és fejlesztik, hogy valóban minden vezető elvárásának megfeleljen. A TGR folyamatosan dolgozik azon, hogy még jobb autókat készítsen, és a GR GT, valamint a GR GT3 fejlesztését is folytatja a 2027-es bevezetésükig.
Lexus LFA koncepcióautó
A Lexus pedig megtartotta a Lexus LFA Concept világpremierjét. A luxusmárka egy olyan nagy teljesítményű akkumulátoros elektromos – BEV sportautó tanulmányt fejlesztett, amely a „Fedezze fel az elmélyülést” márkaüzenetet testesíti meg, és a korábbi ikonok – a Toyota 2000GT és az LFA – szellemiségét viszi tovább.

A Master Driver Morizo, azaz Akio Toyoda víziójából született koncepció a GR GT és GR GT3 technológiáira épít, és a Lexus vezetési élményének, formatervezésének és mérnöki tudásának új dimenzióját mutatja be. A Shikinen Sengu elv alapján a projekt célja, hogy a mesterszintű autóépítési technikák generációról generációra szálljanak, miközben a márka még tovább finomítja villamosítási megoldásait.
A 4690 milliméter hosszú, mindössze 1195 milliméteres magasságú mindössze Lexus LFA Concept így nemcsak a jövő elektromos sportautójának előfutára, hanem egy mérföldkő is a vezetési teljesítmény és az örökség megőrzésének útján.





















