Összesen 30,5 millió öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos és lágy hibrid elektromos Toyota és Lexus talált gazdára a világon, ebből több mint 4,5 millió 2024-ben.
A Magyarországon újonnan értékesített Toyota és Lexus modellek száma is elérte a 70 ezer darabot, ebből 13.500 darab a tavalyi évben talált gazdára, ezzel a két környezettudatos japán márka jegyezte a hazai részben vagy teljesen elektromos értékesítések 19%-át (a lágy hibrideket nem számítva pedig 41%-át).

Minden autógyártónál több részben vagy teljesen elektromos autót értékesített eddig a Toyota Motor Company, amely idén 60 éve, a Toyota Sports 800 különleges gázturbinás hibrid változatán dolgozva kezdte meg kutatási és fejlesztési tevékenységét az elektrifikáció területén.
A vállalat először 1975-ben, a 21. Tokiói Autószalonon mutatta be a gázturbinás hibrid Centuryt, and 1977-ben a 22. Tokiói Autószalonon a gázturbinás hibrid Toyota Sports 800-at. Majd 1997-ben már bemutatta a RAV4 akkumulátoros elektromos változatát is, az igazi áttörést, és túlzás nélkül állítható módon az autóipari fordulatot azonban ugyanabban az évben a világ első sorozatgyártott öntöltő hibrid elektromos autója, az ugyancsak 1997-ben bemutatott Prius hozta el.
1997-ben a legtöbb versenytárs megmosolyogta a Toyotát, az első évben pedig mindössze 331 hibrid Prius és 97 elektromos RAV4-es talált gazdára. Elsősorban a gyakorlatilag nem létező töltőhálózat és a részben emiatt a tulajdonosok számára az autó által megkövetelt kompromisszumok miatt a RAV4 EV-ből akkor nem lett siker, ezzel szemben a Prius elhozta az elektromos forradalmat.

Az első 1 millió elektrifikált Toyota és Lexus eladásához 10 év kellett, mára ugyanakkor a Toyota és a Lexus kínálja a világ legszélesebb részben vagy teljesen elektromos modellkínálatát, amely gyakorlatilag minden személyautó és kishaszongépjármű kategóriát lefed (sőt még a busz és teherautó szegmenst is) öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos és lágy hibrid elektromos modelljeivel.
Tavaly ugyanakkor már egyetlen év alatt 4,5 millió elektrifikált Toyota és Lexus talált gazdára, ami a Toyota Motor Company teljes éves értékesítésének 44%-át jelenti (az Európában eladott Toyoták 77%-a és Lexusok 99%-a volt elektrifikált).

A Toyota Motor Company több mint 30,5 milliós összesített globális elektrifikált értékesítéséből 3,25 millióval vette ki a részét a Lexus, mintegy 27,25 millió pedig Toyota márkanév alatt talált gazdára.
A Toyota összesített elektrifikált értékesítéseiből a legnagyobb darabszámban a Prius különböző generációi és modellváltozatai veszik ki a részüket, mintegy 8,3 millió darabos értékesítéssel, de a különböző Corolla variánsok 4,05 milliós vagy épp a RAV4 2,6 milliós, a Yaris és Yaris Cross együttes 2,6 milliós, a Camry 1,75 milliós és a C-HR 1,25 milliós elektrifikált eladása is meggyőző. A Lexus elektrifikált kínálatának eddigi értékesítései tekintetében az RX az abszolút első közel 815 ezer darabbal, amit az ES követ 650 ezer, az NX pedig 610 ezer darabbal, de az UX 315.000 darabos eladása is számottevő.

Tavaly a legnépszerűbb elektrifikált Toyota modellek között első helyen állt a Corolla család közel 800 ezer darabbal (ebből a Corolla Cross egymagában 400 ezer), amit a Yaris család követ 540 ezer darabbal (ebből a Yaris Cross 330 ezer), majd a RAV4 következik 510 ezer darabbal, és a Camry 370 ezer darabbal. A Lexus kínálatából a favorit elektrifikált modell tavaly az RX volt 120 ezer darabbal, amit szorosan követett az NX 110 ezer darabbal, míg a harmadik helyet 75 ezer darabbal az ES, a negyediket pedig 50 ezer darabbal az LBX hozta el.