Szigorú szén-dioxid kibocsátási célértékeket vezet be az új személygépjárművek és könnyű haszongépjárművek gyártói számára 2025. január 1-jétől az Európai Bizottság. Az előírás komoly hatással lesz az autóiparra és az értékesítésre.
2025. január 1-jétől az Európai Unió CO2 szabályozása új szintre lép, ami azt jelenti, hogy egy gyártó az Európai Unióban értékesített gépjárműparkjának átlagos össz-szén-dioxid kibocsátása személygépjárművek esetében maximálisan 93 g/km, a kishaszongépjárművek esetében pedig maximum 153 g/km lehet.
Ez 2030-tól ennél is szigorúbb értékre változik, majd 2035-tól csak olyan új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni, amelyeknek nincs szén-dioxid kibocsátása.
Mindemellett bevezették a szigorított, a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) laboratóriumi vizsgálatot, ami a személygépjárművek és a könnyű haszongépjárművek üzemanyag-fogyasztásának és CO2-kibocsátásának, valamint szennyezőanyag-kibocsátásának mérésére szolgál.
Mit jelent ez a gyártók számára?
2025. január 1-jétől minden autógyártó köteles CO2 grammonként 95 euró többletkibocsátási díjat fizetni minden egyes, az adott évben forgalomba helyezett új járműve után, ha a gyártó flottája túllépi az adott évre kiszabott kibocsátási célértéket.
„A szabályozás eredményeként 2025-től életbe lépő új emissziós normák várhatóan teljesen újrarajzolják majd a piacot, és az Európában 80%-ban elektrifikált autókat értékesítő Toyota és 99%-ban részben vagy teljesen elektromos autókat értékesítő Lexus esetén is lesznek olyan modellek, amelyeket érint a szabályozás. Várakozásaink szerint januártól általános áremelkedés várható majd a piacon, hiszen a legtöbb gyártó kénytelen lesz beépíteni a büntetési tételeket új modelljei árába, illetve bizonyos modellek és hajtásláncok eltűnhetnek a gyártók kínálatából, hasonlóan ahhoz, mint ahogyan az előző emissziós lépcső 2021-es életbe lépésekor megfigyelhető volt, ám attól jó eséllyel drasztikusabb mértékben.” – hívta fel a figyelmet a Varga Zsombor, a Toyota Magyarország kommunikációs vezetője.
„Éppen ezért az év végéig érezhetően kiélesedik majd a verseny, ezzel párhuzamosan pedig sok vevő praktikus módon előrehozza majd tervezett vásárlását. Ennek eredményeképp a 2025-ös év, különös tekintettel az első negyedévre kifejezetten kihívásokkal teli időszaknak ígérkezik az autógyártók számára, amire nekünk is fel kell készülnünk. Ennek rövidtávon tapasztalható pozitív hatása ügyfeleink számára, hogy év végéig részünkről is kedvező ajánlatokkal találkozhatnak” – tette hozzá a szakember.
A szabályozás jelentős turbulenciát okozott az autóiparban, a híradások szerint például a francia kormány javasolni kívánja az Európai Uniónak a büntetések elhalasztását vagy akár az eltörlését. Mindenesetre érdemes megfontolni az autópark frissítését!
Ismerje meg a Toyota Koto Autóház cégeknek szóló kedvezményes ajánlatait! >>>
Ha magánszemélyként szeretne érdeklődni, itt találja a kedvezményes ajánlatainkat! >>>